Revisor - hur jobbar dom?
Behöver lite tips kring hur en revisor jobbar.
Arbetsuppgifter? Arbetstider? Hur ser en vanlig dag ut?
Skillnad på revisor och redovisningsekonom?
Ingångslön, och löneutveckling?
Arbetsmarknad?
TACK!!!
Behöver lite tips kring hur en revisor jobbar.
Arbetsuppgifter? Arbetstider? Hur ser en vanlig dag ut?
Skillnad på revisor och redovisningsekonom?
Ingångslön, och löneutveckling?
Arbetsmarknad?
TACK!!!
Vilka bra inlägg, tack!!
sommartorpet: Alla uppgifter du räknade upp där lät intressant, just detta med variationen...att man kan få göra lite av varje också ibland. Men du jobbar som redovisningskonsult? Kanske har en revisor också variation?
Stämmer det att många revisorer jobbar ganska rörligt med oregelbundna arbetstider? Dvs åker ut till kunderna ibland? Och helt enkelt jobbar olika tider pga att kunden kanske så önskat? Eller har de fasta kontorstider då de måste sitta på sin plats?
Har både läst och hört olika om detta....men detta med rörliga tider och olika arbetsplatser läste jag på ams hemsida.
Och har jag förstått rätt att redovisningskonsult är ett steg före revisor? Man bör alltså jobba som red.konsult FÖRST för att sen kunna jobba som revisor?
Inga lönesummor har ni nämnt, hur ser ingångslönen ut? Och hur utvecklas den sen efter ca 10 år?
chrissepisse: Jag har läst lite statsvetenskap på universitetet och planerar nu att plugga vidare till våren. Jobbar med försäljning mot företag just nu. Bor i en storstad och är 30 år.
Läste också någonstans att man kan jobba med rådgivning mot AB, det vore enormt spännande och roligt. Är man revisor då, eller?
En annan fråga; VAD ska jag läsa främst om jag vill jobba med dessa frågor och liknande? Fristående kurser eller helt program? Måste man läsa till civilekonom (svårt att komma in!) eller räcker det med företagsekonomi?
Chrissepisse: Tackar djupast för att du tar dig tid!