Förstår att du är rädd, det var jag också, båda gångerna. MEN, det är så värt det och visst gör det ont men det går!
Tänker inte ljuga, det hjälper dig inte. Det gör ont, men det finns massa underbara hjälpmedel att testa. (tre bra exempel heter lustgas, epidural och klämma sönder pappans eller person som är meds hand
)
Man får sån fokusering och adrenalin när man väl ligger där så det går verkligen inte att beskriva.
Men jag lovar dig att du kommer att klara det!
Jag var verkligen livrädd inför båda förlossningarna, men när jag väl var där så gick det för jag visste ju vad jag fick ut av det.
Andra hann dom inte sätta epiduralen i tid, men bebisen kom ändå och visst gjorde det onte. Men för mig är ett tandläkarbesök värre! Du vill ju ha barnet och bara det kommer göra att du klarar av det och kan det!
Du kommer att klara det, och när dom lägger upp din lilla ögonsten på bröstet kommer du glömma det jobbigaste och se vad du fick ut av det!
Företsen, det jag var mest rädd för var att spricka...jag fick sy 2 stygn efter första förlossningen (var bara en liten bristning) och det kändes inte alls och andra var det ingenting. Dom flesta spricker inte mycket alls eller inget.