LIVRÄDD!!!
Men TS, tänk på att alla har olika smärtgräns. De som gör ont på dig kanske inte gör ont på mig..
Men de vanligaste är väl att de inte är helt smärtfritt att föda barn. De är väl kännt.. men sen HUR ont de gör är ju olika..
Men TS, tänk på att alla har olika smärtgräns. De som gör ont på dig kanske inte gör ont på mig..
Men de vanligaste är väl att de inte är helt smärtfritt att föda barn. De är väl kännt.. men sen HUR ont de gör är ju olika..
Jag födde barn igår.. eller ja tidsmässigt halv tolv på natten i förrgår. Jag trodde de skulle va förjävligt o både stå o gå o ligga o kissa o allt va man nu gör efter. Men de enda jag har haft ont av är att kissa. Men de e inte ens så farligt, de svider bara. Har lite ont av att sitta, men de e för sängarna på sjukan o stolarna va så hårda o kassa.
Lycka till på din förlossning!
Japp de gjorde jag. Känns udda. 1 okt 23,29 föddes vår dotter. Tyvärr så fick vi reda på att hon dött i magen i måndags.. Men förlossningen gick bra! Och visst, de gör ganska ont, men inte så du tror du kommer dö. Jag skrek inte men va väl inte tyst som en mus heller.. ;) Jag tyckte värkarna va värst, inte utdrivningsskedet. Lyssna på kroppen, låt den sköta jobbet. O framförallt lyssna på barnmorskorna.
Jag hade en bedövning, ngt man tog i underlivet som jag fick när jag va öppen nästan hela tio cm. Västervik ngt hette den..
Lycka till me din förlossning!