• Pinklady86

LIVRÄDD!!!

Hejsan!
    Jag e sviiiiiiinrädd för förlossningen som kommer vänta mig när jag blir gravid.. Det är nästan så man inte vill ha barn pågrund av den.. FAST jag lägtar supermycke efter en liten fiiis.. men e LIVRÄDD för förlossningen.
    HJÄLP MIG!!!

• Svar på tråden LIVRÄDD!!!
  • Del av drömmen

Va inte rädd o lyssna inte på alla som säger att de är hemsk o kommer o ta tid o är jobbigt.

Har fött 2 st o de gick jättebra. Ingen större smärta. Mådde prima snabbt.

Alla har inte jobbiga förlossningar!!

• Pinklady86

Okej.. men man har ju hört att de gör så s*tans ont.. typ som man skiter ut en vattenmelon.. o spricker o massa.. Hjälper bedövningarna..??

• Del av drömmen

Jag hade bara lustgas o sprack ingenting.

Men känner du de olustigt be att få en bra förklaring till vilka bedövningar o hjälpmedel som finns. Så att man känner sig lugn o trygg redan innan man kommer in på förlossningen.

• Molly25

Bedövning hjälper och var inte rädd för att ta det om du vill.
    Var också rädd för förlossningen när jag väntade första barnet men i slutet av graviditeten ville jag bara att barnet skulle komma så jag lyckades trycka bort rädslan.

• NoXigen

Min sambo trodde hon skulle dö och spricka upp över öronen, hon höll fast i den värsta man kan tänka sig hända och inte blev det så alls Ni tjejer är så satans fantastiska att ni klarar det galant. Och då menar jag även dom tjejer som får kejsarsnitt pga vad som. Menar hallå, vaken under en operation? Jag som kille dör bara man tar ut en spåga på mig ju.

Du ska se Pinklady, du kommer klara det perfekt då det är din tur

• Pinklady86

Tack för era stöd.. men e ändå livrädd..! Tänk den dagen jag ligger där o skriker som tusan.. huu.. blir rädd när jag bara tänker på de..!

• Zezana

Jag är livrädd jag med & det är dags för mig om 8 - 12 veckor.. *hugah*

Men man får väl lyssna på alla som pratar positivt om förlossningen, istället för dom som pratar negativt & bara skrämmer upp en..

• sofie3

Har fött 4 barn och hade gjort vad som helst för att skruva tillbaka tiden för att göra om det
    Visst det gör rätt ont men inget som du inte klarar av. Lovar dig! Finns även massa olika med bedövningar..

Du behöver inte vara rädd! Det är såå häftigt!
    Ps.. jag sa som du innan min första förlossning, ödsla inte din tid till oro som egentligen bara är en grym upplevelse! DET ÄR ROLIGT ATT FÖDA BARN så knäpp e jag
    KRAM

• Pinklady86

Hehe de låter bra de sofie3.. hoppas jag tycker likadant som du.. då skulle man bli glad :)

Zezana du får berätta allt när du gjort de :)

• slangbella

Jag har varit livrädd och nu bara liiite rädd... Min tid gick ut igår och nu väntar jag bara på att få det överstökat. Har resonerat som så att jag kommer ju att åka in till sjukhuset och där kommer de att göra allt de kan för att hjälpa till, de är ju för sjutton proffs på det här. Skulle jag spricka upp över öronen så finns det även experter för sånt på plats.

Jag har tidigare varit otroligt fokuserad på alla risker, men jag har vänt på det och fokuserar istället på att det i de allra flesta fall går jättebra! Försök med det du också och prata med din barnmorska om dina farhågor, det har iallafall hjälpt mig väldigt mycket.

*peppa-peppa*

♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 24 september ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden LIVRÄDD!!!