• Myzz81

Recept från läkare i sverige, vid beh. utomlands?

Vi har precis kommit hem från St Petersburg med en massa papper och mediciner som vi ska ta!!

Min fråga: Är det någon som har fått en medicinlista utomlands och sedan fått recept av en svensk läkare?
    Hon kunde ej skriva ut recept till ett Eu-land!!

Vem kan man vända sig till? Dessutom är det en väldig massa prover, vem kan ta dem!!

Många lyckönskningstankar till alla här!!

• Svar på tråden Recept från läkare i sverige, vid beh. utomlands?
  • Myzz81
    Svar på #1
    Jag som mottagare ska ta hiv, hepatit B-C, Lues, biochemical parameters in blood, clincal blood test m.m.
    Lite olika tester som gäller 1-3 månader innan behandling!

Och sedan ska donatorn givetvis ta VÄLDIGT många fler tester, men det känns ju bara tryggt!!

Jag har ingen "vanlig" gyn som jag har gått till länge, tänkte höra med IVF kliniken i Umeå där jag har varit för IVF behandling tidigare, men jag är osäker på om de tar sig den tiden när det inte är deras patient.
    Annars är ddet väl bara att söka vidare!

Tack!!
    / Myzz
  • Myzz81

Jo tack, jag har märk att det är dyra mediciner man tar, men de är lite sega på att svara från Umeå så på måndag måste jag börja jaga lite andra. Tiden bara springer iväg och snart ska man börja!!

Visste inte att man skulle fortsätta med vissa.... ja då blir det verkligen dyrt!! Tack, ska fortsätta jaga!!

Svar på tråden Recept från läkare i sverige, vid beh. utomlands?