• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Tankarna går till alla i tråden som drabbats hårt nu på sistone. Extra kramar till er!

Poppy: Kanske ett bra tecken att du börjat blödningen. Då är kroppen kanske lite samarbetsvillig. Hoppas nu att värken håller sig borta ett tag till så att du hinner komma in imorgon innan det drar igång ordentligt. Låter ju helt klart skönast om det kunde få bli sövning.

Spirit: Din idé angående järnvärdena låter ju helt klart värt att kolla upp. Ursäkta om du sagt det redan men kommer inte ihåg, blev det ett spontant MF eller har du fått cytotec eller blev/blir det skrapning?

DND: Hmm, jag är kanske onödigt försiktig med allmänna bad så för mig skulle det inte bli ngn simning under mens. Bättre att gå ut i friska luften och få lite dagsljus som det är så ont om den här årstiden tänker jag. Rydsskogen rekommenderas skarpt! .

Krus: Jo, om jag hade haft den där tempdippen innan ÄL skulle det vara mkt lättare men den existerar inte i mina tempkurvor, inte på de tre jag har hittills iaf. Fick min tempökning i morse så nu är det för sent för den här gången. Det blev försök ons och lör för att hålla oss till 3-5 dagarsålder på spermierna. Så här i efterhand känns det lite snålt med sexandet men men. Har hittills varit helt inne på att köra med proggar efter ÄL men nu är jag mer tveksam. Vet inte om jag har lust att skjuta upp ev mens så länge som et blir om man ska ta proggen ändå till dag 19 eft ÄL. Har inte tagit ngn än i alla fall....

Cia: Var det du som väntade med progg tills du fått plus och började då?

• mammawannabe

Mamarazzi: Skit med minus!

Vad tiden gått snabbt, kan inte fatta att du snart kommer hem. Ska bli kul att höra lite hur ni haft det, JO det måste du berätta!

Med tanke på Thailand. Kanske fler som gjort likadant... jag har varit lite nojjig över att jag skulle få svamp efter mitt pencillinknaprande i flera omgångar och kom då på att använda mina thaibrallor (ni vet såna med grenen lååångt ner) och utan trosor under.

Mkt luftigt må jag säga och ingen svamp!

• mammawannabe

Iske: Håller tummarna för ditt kommande UL!

Åh shit, förstår vilken jobbig sits det kan komma att bli på ditt jobb men ingen idé att ta ut det jobbiga i förskott, förhoppningsvis kommer det inte inträffa över huvudtaget utan du kommer vara lyckligt gravid ett långt tag framöver!

Ginkgo: Det här med gravsymtom är verkligen svårt ju och att vi "missfallare" hela tiden i alla olika faser före och under grav har så mycket att oroa oss för, det är så jäkla orättvist helt enkelt!

Precis som Snozie beskrev så bra i sin lista!

Tycker det låter hoppfullt med dina symtom iaf!

DND: Ang dr B´s uträkning för min ÄL fanns det en stor risk för felkälla. Det var ju inte Dr B själv utan min ord gyn som mätte äggblåsan i tis förra veckan, sen pratade jag med Dr B och han fick tid och mått på tel och gjorde sin uträkning efter det. Ord gyn och Dr B kanske inte mäter på exakt samma sätt. Jag kommer iaf försöka få tid på Lucina inför nästa ÄL.

Krus: Nja, jag har ingen bra koll på min östrogenstatus. Tror att den är kollad hos Dr B men har inte begärt ut min journal därifrån än, så vet inte hundra. Sen har jag lite kort luteal i vanliga fall så jag kanske borde ta proggarna ändå. Nu lutar det nog åt det iaf *vadå, jag velig?*

Många kramar till Poppy och alla andra oxå!

• mammawannabe

babblar: Tack! Det lutar nog åt att jag tar dom. Tror jag börjar imorgon kväll.

Visst var det ett par dagar efter ÄL man skulle börja med proggarna eller hur var det?

DND: Håller med, vad krångligt allt blir när man försöker ha kontroll på allt. Säkert bättre att släppa lite på det men man vill ju SÅ gärna göra så att förutsättningarna blir de bästa.

• mammawannabe

Lycka: Blödningstid och järnvärden har jag tyvätt ingen koll på.

Inte superkoll på sköldkörteln heller men jag tror att Poppy hade 0.4 på TSH en gång hon kollade upp det i början av grav och hennes läkare tyckte det var ett utmärkt värde om jag minns rätt. T3 - vet inte. T4, vilken referensskala hade du till ditt värde? Det finns åtminstone två olika och de skiljer sig åt ganska mkt. Den ena referensskalan tror jag är 11 eller 12 till 18. På den bör 16 vara mkt bra.

• mammawannabe

Hej Idun! Välkommen hem! Varför var det en galen resa och hur är det med mini?

Spirit: Skit vad jobbigt att gå hemma och bara vänta, hemskt tyckte jag det var de veckor jag gjorde det. Jättebra att du ska få utredning nu. Då får du se till att alla järnvärden kollas ordentligt.

Grattis a80! Vilken söt räka med tummen i mun!

DND: Jag hade nog inte åkt om det blir superstressigt för dig.

Cia: Har inte nån smart teori.

mamarazzi: Tummar för sent plus!

• mammawannabe

Välkomnar oxå alla nya!

Så ledsamt att så många drabbas av den sorg det innebär att få MF. Hoppas ni kan få info och stöttning här i tråden.

Och helt sjukt vilka grodor som verkar hoppa ur munnen på läkare allt som oftast i samband med MF. *morr*

DND: Har du bestämt om du ska åka till Lucina eller inte? Hur är det annars? Hur är det, går du fortfarande på akupunkturen? Är du nöjd?

Iske: Lycka till idag på VUL! (eller var det UL?)

Idun: Härligt att allt var bra hos BM! Aha, då förstår jag vad som var galet i Japan, shit vad svårt med maten. Kan verkligen förstå att det kändes lite långt hemifrån just nu med mini i magen.

• mammawannabe

Poppy vännen! Såklart att du inte skulle ha hållt på och kommenterat under den här krisen. Tråden finns här för att stötta i en kris! Kram på dig!

HK: Tummarna hålls stenhårt för fina ägg nu . Olidligt spännande och vilken jobbig väntan. Skitläkare verkligen!

Emmiss: Stämmer så bra, längtan tränger bort rädslan!

• mammawannabe

Hej Franka: Vad härligt med plus men skit med blödning. Låt det få gå bra nu för dig. *hoppas så mycket*

HK: Grattis till fint ägg ! Vad glad jag blir att höra att du mår så bra i kroppen. Håller tummarna för dig nu de kommande veckorna att just det här är guldägget. Är det första gången du får någon av medicinerna (T, F, P och prog)?

MizzT: Har ingen idé vad det kan vara för symtom. Vi kan väl säga att det är bäbis.

MTA: Symtomen låter ju lovande. . För egen del har jag haft ÄL 2 veckor efter MF en gång. De andra två gångerna tog det längre tid innan ÄL kom igång.

Lycka: Hur är det med värken? Har det klarnat ngt om det är äggstockar eller något annat som spökar? Grattis till snart 12v!

Snoozie: Hur är det med din värk? Har det hållt sig lugnt nu på sistone?

babblar! Hoppas du får tag i nåt ställe så att du kan få en undersökning om du känner att du behöver det. Du ska se att allt är som det ska. Kram!

Kram på er alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8