Kajolajo skrev 2008-12-08 12:57:37 följande:
Hej här inne! Har inte varit här på ett tag nu då det varit lite mycket med både det ena och det andra. Jag fick nyligen ytterligare ett missfall på raken (har drabbats av så många att jag faktiskt tappat räkningen, hur sjukt det än låter) Var hos privatgyn i september och hon tyckte inte att det var meningsfullt med någon utredning då de sällan visar något. Själv är jag helt inne på att alla mina tidiga missfall (v. 4-7) beror på immunologiska orsaker och skulle därför vilja prova prednisolon. Vet ni någon svensk läkare som skriver ut detta?
Jag har en läkare här i Stockholm som skriver ut trombyl, heparin och prednisol utan att utredningen visar något. Trombyl och heparin bör man dock själv veta vilken dos man vill ha. Läkaren är helt privat så man får räkna med att betala ca 2000:- för besöket men receptet går sedan på vanliga högkostnadskortet. Hon är väldigt märklig, men om man kan bortse från det så kan det kanske bli bra. Jag funderar på att ev köra alla tre nästa gång utan diagnos (även om många prover har tagits). Hon finns på
www.strandkliniken.se det är en plastikklinik men gå in under gyn så hittar du henne.