• mammawannabe

Tack vänner för stöttning ang dumma uvi:n. Är helt supertrött, av pencillinet?, och som ett brev på posten dök klåda i underlivet upp idag oxå.

Grattis Lycka! Vilken härlig lättnad att allt såg bra ut med fin räka idag!

Poppy: Vad jättejätteskönt att det inte var ngt i odlingen.

Cia: Vad bra om du orkar ta tag i att försöka få hjälp för din värk. Såå jobbigt att alltid ha ont. *kram*

DND: Förstår din oro för åldern och delar den.

Håller tummar och hakar på dansen för alla med UL, VUL och övriga läkarbesök imorrn.

Har säkert missat nåt...

Kram alla!

• mammawannabe

DND: Sköterskan som visade mig hur jag ska ta sprutor sa att luftbubblan inte behöver tryckas ut innan. Hennes förklaring var att när man tar i underhud/fett gör det inget om det kommer med luft.

Verkar vara en smaksak vilken vinkel man tar, inget uttalat rätt eller fel. Jag fick instruktionen 90 grader.

• mammawannabe

Grattis till 30! veckor Linan. Wow

Grattis babblar till tickande hjärta! Vad häftigt

Ps, du gör pussen nästan rätt, det ska vara ett litet p, : - p

• mammawannabe

Grattis grattis Stella!

Härligt a80 med lyckat läkarbesök och vad skönt att det löste sig med sjukskrivning ett tag framöver i alla fall. Om jag ser en lyckligt gravid kvinna strövande omkring i Lkpg på eftermiddagarna framöver vet jag att det är du.

Vad många positiva besked i tråden idag!

• mammawannabe

Hej och välkommen till alla "nya". Hoppas ni kan få stöttning och information här i tråden.

Finesssan och Cia: Ha det så trevligt imorrn nu!

Poppy: Hur har det gått? Ont eller mer rött?

Tack som frågar och tack för tipset om oljan. Sista dagen idag på senaste antibiotikakuren. Planen är att påbörja bäbisverkstan denna ÄL som förhoppningsvis kommer om ca två veckor. Just nu känner jag mig sliten som f*n och lite låg men ska göra mitt bästa för att försöka samla lite energi kommande två veckorna. Ser framför mig långa skogspromenader varvat med avslappningsyoga. Verkligheten ser troligen något annorlunda ut.

Idun: När var det nu igen som ni åker? Har magen börjat synas nu alltså? Kanske dags för byxorna då?

Undrar oxå var BIM-listan är Krusbär och DND!

Fråga: Någon som vet om det är olämpligt att ta cytologprov dag 11 i cykeln om man sen försöker bli/blir gravid vid ÄL.

• mammawannabe

Poppy: Absolut, sjukskriv dig! Var höll "din egen" BM hus? Kan du försöka be att hon kan ringa tillbaka till dig? Hur är det med Lucina, är det fortfarande ons-tors som är teldagar där? Har för mig att det var ändrade teltider men det kanske bara var samma dagar fast andra tider? Om jag var jätteorolig skulle jag nog sjukskriva mig tills jag fick tag i någon som tog mig på allvar så att jag blev lugnad/kollad.

DND: Tror oxå att det är för tidigt. Tålamod my dear!

Ginkgo: Vilken lättnad att veta att ni kommer få en noggrann utredning gjord. Bra kämpat!

MTA: Vilken söt liten tjej ni har!

• mammawannabe

Ligger i startblocken för både ÄL- och grav-testande så stickor av varierande slag finns användning för, köpte på mig ett lager för lite sedan för att vara beredd.

Det var ju helt klart en miss när värsta turstickorna erbjuds här och nu .
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8