• Cia o krabaten

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Idun, du finns väl i min adressbok`?
    Kolla bloggen 2-barnsmamma för nåt inlägg sen ang julkorten.

• Cia o krabaten

Idun 78 skrev 2008-12-14 22:32:53 följande:

Gud va söta de är Cia! Och så stora, både E och A! Mwb, va bra att det gick så bra på Lucina! Och ÄL redan på måndag! Snabbt jobbat!

God natt!

MWB: Skönt med en ny medicin iaf. Tur att du hann få komma innan de slutar!
  • Cia o krabaten

Å får ni ha tfn-kontakt annat än förnya receppt?
    Super!

Minns inte, vad med 2T missade du?

• Cia o krabaten

Idun 78 skrev 2008-12-15 20:25:39 följande:

Franka, vad härligt att allt såg bra ut på VUL! Jo han sa att jag skulle sluta med T i v.12+0, men eftersom flera här tidigare (bl.a. Cia) har fortsatt med T även efter v.12 så gör jag det också. Jag har faktiskt följt Cias dosering helt och hållet (för hon och jag verkar ha haft näst intill exakt samma diagnos, och hon har ju lille A idag ).
    Bara du inte beskyller mig för ngt sen
    Men nu ska ju allt gå vägen!
    Jag följde ju vad Borås-Lennart ordinerar, dvs 1T tom v37
  • Cia o krabaten

Idun 78 skrev 2008-12-15 20:48:41 följande:

Ang. T tom v37, jag känner ju att jag gärna skulle vilja ha medicin hela vägen fram till förlossningen, så jag ska träffa gyn imorgon och diskutera att ev. gå över till F från v.37. Önska mig lycka till! Franka, ang BM på barnmorskorna i Gamla Stan. Jag har nog ingen speciell att rekommendera. Den jag går hos har jag endast träffat en gång. Hon var jättetrevlig, väldigt ung, och lätt att få tag i (vi har mailat lite och hon svarar direkt), men om hon är bättre än ngn annan där vet jag dessvärre inte. Säg till om du vill att jag ska inboxa namnet.
    Idun: Du förstår att jag skämtade va?
    Helst hoppas jag tt su kan finna ett lugn i att bebis mår bra osv och då törs sluta med T utan F.
    Jag kom på att jag gjorde ju ett tillväxt-UL i v31 eller nåt i samband med Aurora-besök och oro för lite rörelser och då när han var så stor som han skulle så behövde man inte ens göra flödes UL, vilket väl är det man vill kolla annars, flödet i navelsträngen, för att se att det inte finns proppar där.
    Men kanske du kan be om ett flödes-ul först?
    Det UL iaf gjorde mig mycket lugnare...
    Borde vara från början av Juni i bloggen om du vill kika. SKa leta lite.
  • Cia o krabaten

Franka: Grattis!

Idun: Läste på lite nu och kan inte ens hitta ett inlägg om att sluta med T!!!
    Måste ha känts riktigt tryggt och bra
    Hoppas på detsamma för dig.

Finesssan: Kul att hon gillade hunden!
    A skyndar på med smakisar. Han har gått från första smaken till ett helt litet äpple på 5 dagar och skriker efter mer
    Imorgon blir det gröt

• Cia o krabaten

Poppy: Ursäkta men jag kan inte annat än att skratta åt eländet.
    Jag gissar att du inte har så mycket annat val än att gå och ta dessa prover.
    Usch vilket antiklimax!!!
    Kasnke kan du försöka be om remiss till hystero redan nu så kan det förarbetas innan nästa koll...

MB; Neeeej! Beklagar verkligen.
    All styrka till dig.

• Cia o krabaten

Poppy: Minns bara en överläkare med dubbelnamn, kvinnlig.
    Den enda vettiga jag stött på var förra sommaren när jag var inne akut för jag aldrig slutade blöda. Hon var i 35-års åldern och bröt på ngt öst-liknande språk. (Eller möjligen Isländska)

Den enda jag tycker verkar vara ngt att ha är Lyckas läkare. Men han skulle visst till London snart, men vet inte hur länge...
    Kanske kan du hinna träffa honom och få ngt inskrivet i din journal?

• Cia o krabaten

Poppy: Stirra dig inte blind på siffror bara, vi är ju flera här i tråden som klarat av det, bla jag.
    Så hopp finns!

• Cia o krabaten

Poppy: Självklart menar jag med behandling.
    Hoppas du kan få tag på Lättjas läkare, PL, som ju verkar positiv till F!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8