• Mikes bride

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Kikar in en snabbis och säger hej till alla!

HK: Kram, kraaaam på dig. Livet är för jäkla orättvist

Hoppas att ni alla har en skön helg.
    Take care!

• Mikes bride

Sitter och läser igen den senaste veckan och fy, vad ledsen jag blir

MWB & MTA: Kramar till er.

Bling: Finner inga ord, blir så otroligt ledsen för er skull.

Franka & Iske:Skönt att ni bidrar med lite positivitet i tråden i dessa tuffa tider

Lycka: Hoppas din värk har gett med sig.

DND: Jag är lika "skengravid" som du låter! Jag kan inte ens skylla på ngn progg utan det är rent psykiskt!!! Hade ÄL den 21:a, har t.o.m fått mens, men var tvunget att ta ett test ändå Men inte då, ett fett J-kla - igen Jag som hade bestämt att vi skulle ha en liten trådträff på BB!

Finesssan: Jag har 1 av dina tur-stickor kvar, så nästa ÄL så får den "sköta sig"!

Många kramar till er alla tappra kämpar!

• Mikes bride

MWB: Ah, vilken skön kommentar från din man! Förstår att smockan hängde i luften!

Krusbär: Gud vad roligt för er! Stort grattis och lycka till!

Ang det här med att ha "fula tankar" om andras graviditeter så tror jag att det är ngt som kommer förr eller senare för alla i vår sits. Jag tycker att jag klarade mig ganska länge, men nu orkar jag knappt spela teater längre. Försöker vara artig bara, men inget mer, för det orkar jag inte längre.

DND: Vi tar nya tag nästa månad, för vi ligger nog rätt lika i tiden du och jag. Deppa inte ihop nu, utan se fram emot ett höstbarn

Hoppas alla haft en trevlig helg!

• Mikes bride

Mwb: Fy, vad ledsamt. Skickar en styrkekram till dig!

Krusbär: Det känns fortfarande jättebra med forskningsstudien. Nu väntar vi på ett + (blev ju inget denna månad ) Men jag har varit i kontakt med överläkaren också, när jag lämnade livmodersprovet, och hon är också jätte bra och verkar riktigt kunnig.
    Jag vet inte om man kan ta proggar, men jag skulle tippa på att man inte ska göra det. Man kan däremot hoppa av när man vill eller vara med igen ved ett ev missfall (gud förbjude).

MTA: Vad spännande och roligt för er! Lycka till!

Iske: Grattis till utbildningen, vad kul!

• Mikes bride

Krusbär: Är du lättblödande annars också? Jag far och har små blödningar hela cykeln även när jag inte är gravid, och tyvärr blir det ju då ännu mer vid en graviditet. Dom hittar inget fel.
    Vi vet ju alla att en liten blödning inte behöver betyda nått.
    Har du ont också? Jag tror på dig och tror inte att du är ngn öken!

• Mikes bride

Krusbär: Om du kan så skulle du kanske bara vara hemma och vila idag, det har ju funkat för andra i tråden. Jag håller tummarna för dig och tror att det inte är ngn fara. Kram!

• Mikes bride

Nu mina vänner ska jag berätta nåt skumt....

Som jag skrev tidigare så har jag kännt mig väldigt gravid ett tag. Tog ett test på BIM-2, visade - så klart. Fick mens men kände mig fortfarande gravid. Tog ett till test på BIM+1, visade fortfarande - så klart(jag hade ju dessutom mens). Har fortsatt att känna mig väldigt gravid och tänkte att nu har det slagit runt helt... Men i morse kom det: ett + !!!!

Ringde Danderyd direkt, men min läkare var ute på vift. Hon ska kontakta Huddinge imorgon så dom får lotta in mig i en behandlingsgrupp. Så snälla håll nu alla tummar att jag hamnar i en "bra gruupp".

Finesssan: Ditt ÄL-test har fortfarande potential att verkkligen vara en tursticka! Kram på dig.

• Mikes bride

Mammarazzi: Blir så förbannad! Byt läkare fort och prata gärna vitt och brett om denna oproffsiga, hjärtlösa människa! Ska det kallas "vård"? *fnys*!

Poppy: Blir oxå nyfiken på boken... måste nog slå till på en jag oxå!

Krusbär: Slutat blöda?

Ego: Fick en till överraskning idag. Min fantastiska läkare ringde upp mig och berättade att forskningsstudien är avslutad! Snopet både för mig och henne!
    Det är ju så att både Tyskland och Finland oxå är med och nu så hade dom fått tillräckligt med material.
    Men, dom har inte hunnit göra en riktig sammanställning än, så jag blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att prova ngn av dom metoder som beprövats. Det finns nämligen särskilt en som verkat lovande....
    -Aha sa jag, kan det tänkas vara så att det är T & F i kombination? Då skrattade hon och sa att det verkar vara så.
    -Då vill jag prova det så klart, sa jag. Då skrattade hon igen och sa att det hade hon redan listat ut.
    Så jag fick börja med 1 T idag och så ska jag in och kolla om det finns ngt liv i mig, om det gör det så blir det F direkt.
    Kännde att jag blev glad!
    Hon är bra go den där Dr.H!!

Miss T: Jag skulle ha lottats in i en för mig okänd behandlingsgrupp i studiesyfte.

Finesssan: Japp, jag håller på stickan ett tag..... sen får den förhoppningsvis vandra vidare

Förlåt för min uppsatts, men historien är rätt upplyftande när man hör om alla gamla träbockar till läkare

Bling: Skickar en extra varm kram till dig och din man!

• Mikes bride

Halloj Tjejer!

Franka: Ah, vad skönt för dig!!!

Krusbär: Lycka till imorgon, gud vad jag hoppas allt är bra där inne!

Här är det lite deppigt idag... fick en liten blödning nu på em. Verkar ha stillat sig nu men... ni vet hur det känns
    Läkaren ringde idag så jag ska få komma in på fredag och göra vul, då ska jag tydligen vara så långt gången att man borde kunna se om det finns ngt liv.
    Jag är ju sån som blöder till och från i tid och otid annars också så jag vet inte vad jag ska tro.

Kram på er alla!

• Mikes bride

Cia: Jag går in i v 7 på fredag.

Ursch och fy, att man inte bara kan få glädjas och gå runt och små mysa lite!

• Mikes bride

Krusbär: Yeeees! Du ska se att det är din tur den här gången!

Idun: Vilken Idiot! Men, man ska väl aldrig sluta att förvånas...

Lycka: Blir varm i kroppen när jag ser hur bra det verkar gå för er den här gången *kram*

Ego: Här är det blod och tårar idag... Blöder rikligt med klumpar och allt. Det är definitivt kört den här gången också!
    Känner ingen smärta men detta kan aldrig gå vägen.
    Vilken j-la julklapp!

• Mikes bride

Tack för alla uppmuntrande ord.
    Ska in på vul på fredag, bestämmde mig nu för att det är väl lika bra att kolla att allt är borta.
    Känns på ngt vis ändå "sundare" med ett "vanligt" mf än ett till ma, då man hoppas och tror att allt är ok i flera veckor.
    Frågan är bara... hur ORKAR man gå vidare??? Börjar kännas rejält hopplöst nu!

• Mikes bride

Idun: Bara 1 T.

Krusbär:Ska höra med henne vad hon säger.

Nu är det natti, natti för mig.
    God natt alla goa vänner!

• Mikes bride

Hej vackra medsystrar!

Sitter här och känner mig riktigt under isen, men kan ändå inte låta bli att skratta högt för mig själv när jag läser om Poppys sk "vård"! Ah, vilka idioter!!!

Fick ett till jobbigt besked idag... min blivande man har cancer! Den verkar iofs vara av det "snällare slaget" men ändå! Känner mig rädd och förvirrad! Det sitter i en lymfkörtel som verkar vara bra "inkapslad" så det ska förhoppningsvis räcka med en operation. Han ska in på skiktröntgen nu på fredag, så då får vi väl veta lite mer.
    Det knivigaste är att den sitter väldigt nära ansiktsnerven så risken är att han blir "sned".
    Det blir operation i början av januari, så om allt går som det ska så kan vi fortfarande ha vårt bröllop 31 januari i alla fall.

Vilka julklappar vi får va?! Nu måste lyckan vända snart för det finns snart inte mycket kvar av mitt forna positiva jag.

Ang. medicinering så tog jag bara 1 T om dagen efter +. Jag plussade dessutom sent eftersom jag fick "mens" och trodde att det inte tagit sig. Så nästa gång får jag nog göra annorlunda.
    Det tråkiga är att det brukar ta minst 4 mån innan kroppen rättat till sig igen efter missfallen.

Förlåt mitt långa egoinlägg....
    Kram på er alla!

• Mikes bride

Jag skrev fel cancern sitter i en spottkörtel och han har en synlig knöl bakom örat. Den mäter 2cm i diam.
    Ja, att inte ansiktet "hänger med", men läkaren är positiv.
    Nu kom kärleken hem så nu blir det middag.

• Mikes bride

Tack alla underbara ni för uppmuntrande ord.
    Vilken tur att ni finns!

Imorgon ska sambon på skiktröntgen och jag ska på vul,( håll tummarna för att jag slipper skrapning).
    Känns som att man kan tänka lite klarare idag i alla fall.

Kram alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8