• Lilleskuttan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Är det nån som tar både trombyl och levaxin? Jag tog prover förra v när jag var på rul och nu ringde läkaren och sa att han tyckte att jag skulle äta levaxin för jag hade värde som "lutade" åt nedfunktion av sköldkörteln..
    Känns ju bra att dom kollar upp men samtidigt är jag lite rädd att börja med nåt nytt..Vill ju inte riskera att det händer nåt nu.åååå varför kan det inte vara lätt nån gång...

• Lilleskuttan

ja jag tror oxå det är bra,känndes bara som att det blir mer fel än det redan varit på mig.. Men nu känns det lite bättre när jag läst på att levaxin inte skadar..Undrar bara om det kan göra nåt att man börjar äta så här mitt i graviditeten,men det borde inte göra nåt tycker jag..
    Så imorgon är det jag som pallrar mig iväg till apoteket och hämtar levaxin
    Hur mår du Lycka?

• Lilleskuttan

poppy:Läste oxå att man ska öka sin dos av levaxin under graviditetn. Nu har jag tagit min första atblett och efter allt jag läst nu så känns det bra att jag fick ta provet så läkaren kunde ge mig levaxin så det inte händer nåt nu när jag gått så långt.

• Lilleskuttan

ul gick bra idag.Men det är en ENVIS bebis.H*n ville inte va med på kort,så vi fick ett där man ser ryggraden och lite lite av huvudet.Behövde inte ens betala för kortet för man såg ju nästan bara ryggraden. Men allt var bra och jag fick samma bf som tidigare..

• Lilleskuttan

tråkigt lillad att du är deppad. Vet hur det känns när man "aldrig" blir gravid. Kämpade oxå ca 1 år efter 2 av mina mf/ma. Det är såå jobbigt och det går ju inte att tänka på nåt annat då heller.
    Efter mitt sista ma för sanrt 1 år sen så strulade allt . Mensen,äl..mådde skit då. Och när jag väl fick hjälp med pergotime så funkade inte det heller,och då blev det sprutor några månader men det gav ju inget resultat heller. Sen var jag tvungen att "vila" 1 mån för jag skulle byta sprutsort och då gick jag på zonterapi för jag ville inte vila helt och då fick jag egen äl och blev gravid.
    Ville bara ge lite hopp

• Lilleskuttan

babblar på skrev 2008-10-07 10:01:11 följande:

Poppy: kram på dej och lycka till imorgon. Känner igen rädslan och jag blir räddare för var dag som går känns det som. Hur tidigt har ni andra gått på vul förresten? Jag tycker inte det känns bra att vara där och peta men jag vill ju gärna veta ändå så man inte går och tror att allt är bra om det inte är det.
    Jag var på vul i v 5+4 och då såg man hjärtat slå.
  • Lilleskuttan

poppy: som du läst så visas tydligen inte gbs på stickan utan det krävs en odling. Jag har gbs så nu äter jag pencillin och vid förlossningen ska jag få antibiotika för att barnet inte ska bli smittat.
    Hoppas det går bra på vul idag.

• Lilleskuttan

bp: GRATTIS, va härligt..

Lycka77 skrev 2008-10-23 12:49:11 följande:
    UNDERBART!! Grattis bp!!!Hella - lycka till idag! DND - jag tar inte heller bort luften i sprutan och tar den oftast 90 grader rakt in. Ni som går på spec mvc går ni bara där eller går man på "vanliga" mvc också?
    Jag går både på spec.mvc och vanliga mvc.
    Dom "vanliga" besöken gör jag på mvc och de "extra" på spec.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8