• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

BP: Yes!! Tänk att du har plussat. GRATTIS gumman! .

Grattis till alla lyckade VUL/UL, återföringar av embryon, trisemestrar 2 och 3 och installerade badkar!

Idun: Tack för tipset om boken. Hoppas du får en bra helg på landet.

Håller med, fantastiskt vad många plus och gravida det är i tråden just nu! Vilken supertråd!

*strör lite fredagsglitter över tråden*

• mammawannabe

Hej tråden!

LillaD: Bra att ta en paus om du behöver det. Ta hand om dig och det blir tomt utan dig! .

Babblar: Har inte superkoll vad som händer just nu, hur går det? Ingen mer dum blödning? Var det "bara" på BIM-dagen och sen har det varit lugnt eller? *hoppas *

Idun: Var det dans "ute" eller tog du och mannen en sväng om hemma?

Tummarna hålls för Lycka!

Cia: Undrar oxå hur det gått för dig och efterkoll.

Bling: Krya på dig!

Undrar hur det är med DND?

Själv har jag blivit biten av min katt och fick åka in till akuten i söndags för stelkramsspruta och omplåstring som resultat. Nu går jag på bredspektrapenecillin och går omkring med snygga bitmärken på kinden. Suck!

Det var provsvarsdag för mig igår. Pratade med Lucina på tel. Sköldkörtelvärdena är bättre, vilket jag oxå kännt på sistone. Mkt mer energi och bättre humör. Däremot var prolaktinvärdet förhöjt . Så ett kontrollprov ska tas om 12 dagar för att kolla om det kan röra sig om ett felvärde. F*n vad fel det verkar va på mig nu då. Får snart skaffa sån där dosett eller vad det heter för att hålla reda all medicin jag ska ta .

Kram till alla!

• mammawannabe

Idun: Kul med dansen och inte ska vi tro att det är någon fara med mini, egentligen ska det ju inte vara någon fara alls att röra på sig. Tänk att du fick en skjuts endorfiner i kroppen som mini oxå fick surfa på.

Tror att förhöljd prolaktinnivå kan störa utsöndringen av FSH och LH men jag har dålig koll, har inte hunnit läsa in mig på det än. Tror i alla fall att man får medicin som hämmar prolaktinproduktionen om värdena är för höga. Jag lever ändå på hoppet att det var ett felvärde. Prolaktin är tydligen känsligt för stress och när det tas på dagen (återigen ingen som sagt, provtagningsstrulet fortsätter förfölja mig). Provet ska helst tas 4 tim efter man vaknat och minst 2 tim efter måltid. Jag tog det på em och en timme efter fika och dan innan vi åkte till Rom och jag hade flängt runt på stan och gjort ärenden. Tror jag prickade in alla fel .

Aha Lycka, jag fortsätter hålla tummarna en vecka till då . Känner så igen mig i dina tankegångar, rädslan för hur man ska må om det skiter sig igen och den oron under en graviditet.

Bling: Du har så rätt i att man måste våga!

• mammawannabe

Idun: Jag har brottats med feghet att inte våga försöka igen just med tanke på det här med att inte ens våga tänka på hur det skulle kännas om det skiter sig igen och ångest och oro under ev graviditet.

Sen har det oxå varit lite väntan på att Levaxinet skulle hinna verka. Sen kom nu penicillinet och ställde till det. Det är ett kategori B-läkemedel, vilket tydligen innebär att det inte är kliniskt testat att det inte ger fosterskador. Vill inte ta den lilla chansningen heller. Så sammantaget - vi kommer börja försöka nästa cykel, dvs mitten av nov (om nu inte prolaktinet ställer till det).

Då ska jag ha hunnit samla tillräckligt med mod och har jag inte det kommer vi köra ändå .

• mammawannabe

Idun: När är nästa VUL för dig och hur är det med symtom (förutom träningsvärk efter dansen kanske ), mår du ngt illa?

• mammawannabe

Poppy: Jag det var lite otäckt och ledamt med katten . Vet inte riktigt vad det beror på. Har varit hos veterinären och eventuellt har han ont i bakbenen, så han ska få medicin. Han bet mig när jag lyfte honom. Eller så har han det lite jobbigt mentalt (2-års trots ). Jag hoppas att det var en engångsföretelse.

Tack ang p och TSH. Dr B nämnde att p och sköldkörteln hänger ihop men jag har inte koll på hur heller. Hoppas nu inte att jag behöver gå ner i dos på Levaxinet, jag mår ju super av det nu. (TSH var 1.18 och T4 14, ref 11-18) *håller hårt i mina Levaxinburkar*

Nu ska jag iväg och shoppa ny cykel!

Kram på er!

• mammawannabe

Ånej Babblar, hur går det? Hoppas så att det bara är skrämselblödning. Kram på dig!

Idun: Hoppas helgen på landet varit bra!

DND: Vilken jobbig sits att inte veta vilken behandling man ska gå på. Hur mår du annars? Känner du av någon förändring av Levaxinet? Det hade ju hänt en del positivt med dina värden vad jag förstod. På din fråga ang min Levaxindos, den är 50 mcg/d. Dr B tyckte att jag skulle öka när jag var där senast (3 v sen). Men tror att det kanske är lite väl hög dos.

Vink till Mamarazzi där borta i värmen och bland myggen. Aj med svampen . Du hör väl av dig om du plussar om några dagar?!

Poppy: Men shit vad stressande med ditt sparkapital men det löser sig nog ska du se.

Cia: Gick det inte bra alltså på ditt återbesök??

Tankar och kramar till alla oroliga gravida!

Ego: I morse var det ÄL-testande för att kolla om jag har ÄL nu när prolaktinet är förhöjt men inget utslag på stickan idag, fortsätter imorrn. Inte för att vi ska försöka men vill ha koll ändå. Tre dagar kvar på min penicillinkur. Vräker i mig surkål och använder lactal så att det väl snart sprutar ut genom öronen känns det som. Allt för att inte få svamp, får se om det hjälper.

• mammawannabe

Så bra att det inte är superförkylt längre!

Har läst att det finns medicin som hämmar produktionen av prolaktin men jag hoppas i första hand på att det ska lösa sig ändå, får se vad omtestet säger.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8