• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

förresten, glömde säga till Idun att jag blir jätteglad för dina snälla ord raring! Hur mår du själv idag?

• StoraD

HAHAHA nä du pops, jag kollade faktiskt på top model!

hur är det med dig? spökar bihålorna fortfarande?

• StoraD

men ååååh såna söta småttingar du har cia!!

välkommen hem DND! kul att ni står i kö till föräldrautbildningen, det är lite jobbigt att köra parallellt onekligen.

kramar på er andra också

• StoraD

hej på er! jag har varit på bokmässan ett par dagar men nu är jag hemma!

vild i håret, fy så jobbigt och orättvist! jag går till samma läkare som a80 tipsar dig om, honom är jag mkt nöjd med (även om det var nästan ett år sen jag var där nu! hoppas att han inte har glömt mig...)

där är du ju finesssan, jag har tänkt på dig gumman! tänk efter allt du varit igenom med mf:en, graviditeten och nu en liten nyfödd, ja det är inte konstigt om orken tryter ordentligt, du har verkligen haft ett par intensiva år!

Håller tummar för dina provsvar också Bling!

HK: stora kramar till dig gumman! det kommer gå ska du se! när ska ni göra nästa IVF? till våren?

BP: hur är det med illamåendet?

kramar på er alla, jag får skriva mer till er andra senare!

• StoraD

hej söta krusbär! så jobbigt med spottings, det första halvåret efter mitt senaste mf hade jag det också så, nästan precis så: spottings i en vecka och sen mens i ca 1 vecka! det var jättejobbigt. Inte blev det bättre av akupunkturen heller... Men sen fick jag pergo och då försvann mina spottings direkt, och nu är det första cykeln utan pergo och jag hoppas att spottingsarna håller sig borta!

Men boka tid hon en annan som du säger, och när du ringer så säg att du kan tänka dig en återbudstid på kort varsel också (om du har möjlighet till det vill säga). 2-3 månaders väntetid är inte sååå lång tid (åh vad det är lätt för mig att säga!) Du kan ju alltid försöka m Lucina, men vad gäller bara spottingsarna så går det ju bra med en vanlig gyn.

Lycka till söta du

• StoraD

åh det låter ju superhärligt mw!! det är du verkligen värd!

nä jag sitter i redaktionen för en kulturtidskrift så vi hade en monter (som vi delade med några andra kulturtidskrifter) på mässan. Så jag stod mest i montern och svarade på lite frågor och sålde lösnummer och lite böcker som skrivits av folk runt tidskriften. Inga seminarium hanns med tyvärr... men däremot köpte jag mkt böcker!

mw och krusbär: ska ni börja med försökandet nästa cykel?

• StoraD

tänker på dig idag Bling, och håller såklart tummarna!

ok mw, så ni funderar på att avvakta lite till? du känner dig inte riktigt redo?

BP: ja, nu är det väl snart testdags!

Lycka: usch, jag förstår din oro, jag förstår alla er gravidas oro! usch usch... men du har inte funderat på att prata med ngn om detta, likt det Cia och Idun tidigare har föreslagit?

kramar på er andra också!

• StoraD

Hej på er!

Härligt Idun! skönt att du fick så snabb tid gumman!

Ja, det låter onekligen skönt med angelsound a80!

BP: ååh ska du vänta till fredag... jag håller tummarna raring!

DND: men DrM är inte emot prog, han använder det inte själv men han sa att jag gärna fick ta det om ngn annan skrev ut det, själv kunde han inte göra det sa han! Jobbigt med biverkningar

Hur går det Bling!! kom hem nu!

Cia; hur mår du söt?

krusbär: hur känns det idag? lite bättre?

Själv har jag träffat sjukgymnast idag, jag har ju som sagt tidigare skadat nacken och övre delen av ryggen på ngt vänster, så jag har svårt att röra huvudet och vänster arm. Men jag måste ju jobba så jag proppar i mig panodil, dock har jag fortfarande mkt ont. Sjukgymnasten var helt förfärad, hon frågade hur jag hade orkat med konstant smärta i en vecka utan att höra av mig. Och jag sa "detta är det minsta av mina bekymmer just nu" HAHAHA vilken galning jag måste framstå som Nåväl, nu ska doktorn skriva ut starka piller + jag ska få behandling, gött!

kramar till er!

• StoraD

Bling: jag förstår att du är besviken, men samtidigt så är det ju himla skönt att det inte är ngt kromosomfel faktiskt. Men det är samtidigt deppigt, det är det. Jag förstår det. Hur är det annars med allmänhälsan, känns det lite bättre? du har ju varit så nedstämd + stressad gumman.

Krusbär: jomen det känns lite bättre varje dag tycker jag, tack! Skönt att det känns lite bättre vännen, och ja, ngn gräddfilsgraviditet blir det inte för oss oavsett ju, that ship has sailed... Men du, vad säger din akupunktör?

MW: jag förstår om du vill vänta, det är viktigt att känna efter och göra det som känns rätt. jag hoppas det ordnar sig med levaxinet och att du känner dig bättre snart!

så skönt att allt var bra lilleskuttan! det är ju trots allt det viktigaste!

BP: hur känns det idag!

Pops: det står ju inget på alvedonen om att man ska lugna sig med tabletterna under graviditet. Och det är ju så att de "hellre friar en fäller" kan jag tänka mig. Jag har ringt hit:
    Ring 0771-450450 dygnet runt
    Vårt Kundcentrum svarar på dina frågor om läkemedel och om Apoteket dygnet runt. (www.apoteket.se/rd/d/294)
    vid flera tillfällen, så gör det om du känner dig orolig gumman!

finesssan: hur känns det nu vännen? jag tänker på dig!

kram kram på er alla

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8