Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Idun: Men gud vad läkaren verkar ha "gått igång" hade han pms eller?
Idun: Men gud vad läkaren verkar ha "gått igång" hade han pms eller?
Japp, förstår precis vad du menar. Min ord (privata) gyn är en sån sort fast kvinna.
Åh nej Mikes! Förstår känslan att det är kört, vet hur den känns allt för väl. Men du, fortsätt med din medicinering tills du verkligen fått bekräftat hur läget är. Det kan vara okej fortfarande. Det finns ju några här t ex som haft kraftiga blödningar med koagel och allt men där det fortfarande varit okej. Kram på dig!
DND: Jag tror också att det är helt okej att ta provet på eftermiddan. Se till att du föjer de övriga riktlinjerna så gott det går och ta det lugnt under dagen innan om du har möjlighet till det. Skit vad jobbigt att du inte mår bra. Håller med, ska du dra ner lite på dosen Levaxin kanske för att se om det blir ngn förändring? Har du något ledigt i jul och kan vila upp dig lite?? Kram på dig oxå!
Kajo: Skit med så många MF , i behandlingstråden kan man få lite koll, www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
Poppy: Instämmer, saknar ord för eländet . Vilket antiklimax efter att du väntat så länge på det här besöket.
Hur var det, hade du hittat något privat alternativ där du kan göra hysteroskopin? Jag skulle nog kört på det även om det kostar lite. då kan du förhoppningsvis få det gjort relativt snart och sen har du Dr B ett halvår till som du kan få medicinering av efter du fått resultatet från hysteroskopin. Hellre det än att först behöva vänta till slutet på januari innan träff med läkare och sen är det ju inte säkert att den läkaren är beredd att ge dig hysteroskopin ändå.
Poppy: Det låter klokt att inte stressa. Lycka till idag med proverna (igen ).
Idun: Har du sovit nåt i natt eller har du varit ute på mission?
Ego: Här ska det julstädas idag! Jippi, NOT!
Mikes: Åh nej, vilka tunga besked . Många kramar!
Franka: Bra initiativ . Vi hade med en tackpresent i fredags när vi var på Lucina så jag hoppar över.
Lycka: Adressen är: lucina.ivf@stockholm.mail.telia.com
Laban: Jag hade också pco-tendens tidigare (som verkar ha försvunnit iof men) och har sett en föreläsning på nätet där en läkare pratade om pco och han menade att om en pco:are har ÄL är äggen ofta av mkt bra kvalitet och att om man har pco-äggstockar är man ofta fertil längre upp i ålder än vanliga äggstockar. Alltid nåt!
Ego: Fick svar på mina prover idag för Toxoplasmos och cmv. Hade inte antikroppar mot ngt av dem. Fram med klementinskalen alltså.
Jag pratade med I-L idag och då nämnde hon att de skulle ha lite begränsad mottagning imorrn. Jag fick välja på två olika teltider för att prata med S. Jag har teltid 11.30 imorrn och den andra tiden hon föreslog var 15.30 så då borde dom väl vara på plats ett tag på em oxå tänker jag.
Tittar in lite snabbt, innan det är dags för sista klapparna att handlas .
DND: Vilken cykeldag är du på idag? Tror att proggen kan göra så att ÄL förskjuts framåt kanske upp till en vecka, jag skulle nog fortsätta testa om jag vore du.
Mamarazzi: Ja, jag hade ett TSH på 2.4 och fick Levaxin, av Dr B ska tilläggas. Min ord gyn skrattade åt mig, bokstavligt, när jag frågade henne om Levaxin utifrån det värdet. Sen hade jag också ett lågt T4 som låg precis under referensintervallet. Viktigt att ha koll på T4 också.
Jag har också fått strul med min Levaxindos tror jag efter mf. Har haft liknande symtom som du DND med tryck över bröstet, svårt att andas och yrsel. Jag gått ner lite i dos igår och idag. Har egentligen ingen aning om hur jga ska göra men hoppas att det är okej.
Babblar: CMV är cytomegalovirus. Dr B kryssade i det på remissen när jag skulle ta Toxo. Har dålig koll på det men ngn virusinfektion som 70% av alla vuxna i Sverige haft. Infelktionen kan tydligen vara farlig för fostret. Kanske ngn annan som vet mer?
*vinkar och kastar ut lite knäck*
Krus: Usch låter inte kul, har ingen egen erfarenhet eller tips MEN det låter lovande Kram!
Bettan: Fin luva! . Ett tips att kolla in finessans blogg med provlista, där finns även angivet vilken dag i cykeln proverna helst ska tas.
Krus: Jag har ju inget jobb , men väntar faktiskt besked idag på ett .
Funkade knäcken mot illamåendet??
Nähä, ska det bli några julklappar är det väl bästa att sätta fart.
See you later!