• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Idun: Vilken idiot som drar upp det där med utredning nu, det är ju helt irrelevant för hans del och skapar bara dålig stämning mellan er. Hoppas att de är bättre på KS.

Min gyn menade att med tanke på hinnsäckens storlek är mitt hcg med största sannolikhet så pass högt att det faller inom ramen för det normala. För att få ut nåt av det måste vi ta två prover, och då det andra provsvaret kommer är det redan dags för nästa vul.

• Krusbär

Idun: Skulle vara intressant att veta var de här rötäggen till läkare finns, så att man inte gör sig besväret att få träffa just dem!

mwb: Du har rätt, mycket är annorlunda men inte blödningarna tyvärr... Fick mer progg också trots att gyn undrade lite och tyckte att jag borde ha mer kvar... Kör på 2 T nu också men det märker ju inte han.

Visst känns det lite bättre nu, om inte för att den här gravven åtminstone kommer att ha klarat sig liiiite längre än de andra. Och det var ändå inte läge att prata om framtida behandlingar osv när jag ju fick "diagnosen" gravid.

• Krusbär

I Djursholm har ju alla par tre barn med två års mellanrum, så de borde ju kunna ge lite tips om hur man gör...

• Krusbär

Mikes: Åh, nej! F*n för blod. Men ska du inte gå på vul:et på fredag ändå och kolla? Många kramar till dig!

DND: Usch, vad jobbigt att du mår såhär. Kan du inte prova att sänka dosen lite, som Poppy skrev förut? Ang. provet så går det säkert bra att ta på em också. Om det är förhöjt kan du ta om det.

• Krusbär

Mikes: Förstår verkligen att det känns hopplöst just nu. Men det låter bra att du går dit ändå! Kan du prata med läkaren om eventuella behandlingar? Fråga hur hon ställer sig till t ex prednisolon?

• Krusbär

Laban: Det kan ju vara fel på äggcellerna, men troligare isåfall att det går fel någonstans i mognadsprocessen pga fel i hormonbalansen. Det är ju en väldigt komplicerad process där olika hormoner ska samspela för att ägget ska mogna och släppa i precis rätt tid. Pergotime kan hjälpa kroppen att stärka den processen, om det är ett problem. Då kan ju resultatet bli "bättre" äl, men ägget är detsamma. Men har du oregelbunden äl kan det helt klart bli bättre med pergo!

• Krusbär

Mikes: Beklagar verkligen! Men som andra skrivit så finns det bra vård att få och ni har varandra. Många kramar till dig!

• Krusbär

Högt FSH tyder på sämre äggreserver och värdet ökar normalt med kvinnans ålder. Man får färre ägg helt enkelt.

• Krusbär

DND: Vad ska kvoten mellan TSH och LH vara enl. dr B?

• Krusbär

DND: LH/FSH-kvoten känner jag till, trodde att du menade att även TSH/LH-kvoten hade betydelse?

mamarazzi: *vinkar tillbaka*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8