• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MTA, vad härligt att det såg bra ut! Kräv fragmin tycker jag! Det är så många som blivit hjälpta av fragmin trots att utredningen inte visat ngt.

DND, jag har alltid fått minus så tidigt i graviditeten om jag testat med ngt annat än morgonurinen, så jag tror definitivt inte att det är kört för din del. Testa igen imorgonbitti, men gå inte på toaletten under natten (isf får du testa med den urinen). Tyvärr kan ju dock progesteronet ställa till med en del, för mig visade sig ju alla gravidsymtom de första tolv veckorna bero på progesteronet. Utan proggen hade jag nog inte trott att jag var gravid över huvud taget.

Franka, jag vet, tiden sniglar sig fram och inte tycker jag det går så mkt snabbare nu heller. Känns som man vandrar i smörkola eller nåt. Den enda trösten är när magen börjar växa (väntar ff på de första sparkarna) för då känns det på riktigt och som att man faktiskt är på väg mot sitt mål, även om tiden sniglar sig fram. Hur går det med liggandet? Sett ngra bra filmer på sistone?

• Idun 78

MWB, men va fan... shit va ledsen jag blir. Men är de verkligen helt säkra på att det är mf? I v.5+3 såg vi inget annat heller än möjligtvis en liten hinnsäck. Vad visade hcg-provet? Förlåt om jag ställer till det, men jag tycker det verkar så konstigt att de med vul kan uttala sig med säkerhet så här tidigt om att det inte är en graviditet. Massa massa kramar

MTA, men? Jag förstår ingenting. Hur kan du få plus och ändå visar hcg att du inte är gravid? Det är ju förjävligt... Massa massa kramar till dig också

• Idun 78

Åh nej Bling... så fruktansvärt hemskt... mina tankar till er båda. Du vet var vi finns om du behöver oss. en stor varm kram

• Idun 78

Iske, vad härligt! Vilken v. är du nu i? *lite glömsk*

• Idun 78

BP och MizzT, jag tror absolut att det är bebis ni känner, en del känner tidigare och en del senare. Själv känner jag inte mkt alls ännu, men jag har moderkakan i framvägg och på rUL såg vi att den låg och boxade rakt in i den, så moderkakan tar definitivt alla stötarna och jag känner inget... Men bebis lever och det är det viktigaste.

MTA, inte behöver du oroa dig för cancer. Tjock slemhinna har man tex mellan ÄL och mens, så mensen/blödningen kommer troligtvis om några dagar. Och som BP skriver, är hcg nere på 2 behöver du inte oroa dig för X, druvbörd etc. Däremot är det skittrist att du ska behöva genomlida ännu ett mf.

• Idun 78

MizzT, v18+3 idag. Jag fick reda på tidigt att jag hade den i framvägg så jag har väl inte heller förväntat mig att känna ngt, men boy vad jag längtar efter att få börja känna sparkar på allvar, inte bara sådana där små buffar som lika gärna kan vara tarmarna eller ngt annat.

• Idun 78

MWB, tyckte Lucina att du skulle gå och ta serum-hcg? och du får vara hur mkt ego du vill, det är därför vi är här, för att hjälpa och stödja varandra.

• Idun 78

DND, har du varit väldigt regelbunden med mensen de senaste månaderna? Min mens f*ckade nämligen upp ordentligt efter missfallen så jag hade nog inte vågat räkna på en viss dag efter sista mens, men är man regelbunden så är det ju en annan sak. Om du tror att du kan stå ut till på måndag så tycker jag du ska göra det, för att vara på den säkra sidan, men om du verkligen är less på det så... svår fråga... massa kramar till dig!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8