• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Go Franka!

Go BP!

Go Idun!

Grattis till er alla tre!

Och grattis till mig som har en unge som sov 8 timmar på raken i natt. Har aldrig hänt förr! Förvånad Frågan är om det någonsin kommer att hända igen... Flört

• Finessan
    Idun 78 skrev 2008-11-18 17:50:57 följande:
    Finesssan, vad grymt att Vida sov så länge. Det måste ju känts som himmelriket. Vad tror du orsakade detta under?
    Vi har köpt spjälsäng och skippat takvaggan. Kan vara det? Eller så var det bara en lyckträff inatt. Tyvärr fick inte jag 8 timmar eftersom hon somnade vid 19.30-tiden, men väl 4-5 tim på raken. Riktigt nice!

Bloggade nyss om händelsen. Nästan så att det är värt en helt egen blogg. Flört
  • Finessan

Här har ni en till som har legat med rumpan upp. Flört

Mwb, vad spännande! Tummarna hållt stenhårt här! Starkt gjort att inte tjuvtesta. Det har jag aldrigt klarat av. Räcka ut tungan

MTA, jag vet inte. Det är ju tidigt om det stämmer när du tror att du har haft ÄL. Skulle nog inte lita på något så tidigt. Vänta några dagar till så får du svart på vitt. Tummarna hålls för dig också.

Jag testade med stickor också för att kolla att Dr B:s uträkning för ÄL stämde och det gjorde det. Jag har ganska mycket ÄL-flytningar och det är alltid mest innan ÄL. I princip den dagen så de upphör får jag ÄL.

Vet ni, min flicka sitter! Förvånad Bildbevis i galleriet.

• Finessan
    mammawannabe skrev 2008-11-22 11:21:28 följande:
    Hej tjejer!Ska iväg och jobba snart, så det blir ett kortkort inlägg.Jag plussade imorse!
    Grattis! Vad underbart!
  • Finessan
    Mikes bride skrev 2008-11-22 12:10:17 följande:
    MWB: Vad roligt! Stor grattiskram på dig! Hinner inte skriva så mycket, men försöker hålla mig uppdaterad om vad som händer och sker i tråden.I alla fall så har Finesssans "tur ÄL-stickor" äntligen gett utslag, så snälla håll lite tummar för mig oxå. Jag vill ju oxå ha en "trådträff" på BB! Kram på er alla!

Kör hårt!
  • Finessan
    babblar på skrev 2008-11-23 11:08:18 följande:
    usch vad förvånad jag blev när jag läste en tråd om järnvärden. Endel tjejer ligger på över 160 i hb Det låter ju inte bra. Eller är det bara när man har sådana problem som vi som det inte är bra?
    Det är inte bra, även om de inte är som vi. Tyvärr vet få om det. Inte heller BM har info. De tycker bara att det är toppen med högt Hb.
  • Finessan

Åh, jag hoppas att det går bra imorgon, Franka. Kyss

a80, skönt att det har gått bra. Räkan tyckte säkert det var häftigt att få åka utomlands.

• Finessan
    Idun 78 skrev 2008-11-24 07:43:43 följande:
    Cia, nej jag verkar också ha en väldigt lugn krabat, h*n har varit väldigt lugn på samtliga UL jag varit på. På sin höjd har h*n viftat lite med en arm eller ett ben, men inga kickboxningar precis. Tyvärr. Franka, lycka till idag! Är det till Sophiahemmet du ska? Tyvärr försvinner dock inte oron efter v.13 som jag trodde, den verkar snarare bli värre vartefter tiden går. Ju mer man inser att drömmen faktiskt kan bli sanning, ju mer fasar man för att det kanske ändå skiter sig.

Jag känner så igen det där! Inte fan gav det sig efter v. 12. Jag kände att ju längre fram i graviditeten jag kom desto mer hade jag att förlora om det skulle skita sig. Jag var livrädd, hela tiden. Men det där känner ni redan till.

Vida 5 månader igår! Tjohoo! Jag kan fortfarande inte fatta att det blev en bebis när jag tänker på det. Det är helt sjukt. Och jag älskar henne så djupt att det värker i hjärtat. Mitt lilla mirakel.

• Finessan
    Mikes bride skrev 2008-11-24 11:31:28 följande:
    Ha, ha! Jag har också flyttat ner från Hälsingland, så man borde vara van vid snö. Men det har drivit så hårt så att jag har snö ovanför knäna när jag går ut! Min sambo har kört plogbil sedan kl 22 igår, och dom hinner inte med.Nu sitter jag inne och myser och har passat på att byta lite gardiner
    Vi har sommarhus i Hälsingland. Glad Vid Vallsta, på andra sidan Orbaden.

MWB, jag tog vid samma tid. Skönt att flytningen har upphört.
  • Finessan

Jag tog mycket högre från början. Jag har ju ett par koagulationsprover som inte är ok + TNF. Började med 12500, ökade sedan till 15000. Trappade sedan ner någon gång runt v. 24, tror jag. Har all info i behandlingstråden.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8