• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

a80 - skönt att resan gått bra! Tänkt på dig ikväll och att ni skulle ta er hem i detta oväder, men ni kanske inte har lika dåligt väder som vi har det här - snöigt och väldigt blåsigt, skönt att ni är hemma iaf.

bp- hur känner du dig? Har du klarat dig från febern?
    Jag känner mig lite piggare det verkar som jag klarade mig utan feber.

Tack för tips ang halsbränna, igår hade jag väldigt svårt att sova pga besvären men då tog jag mig banan och mjölk och bullade upp med kuddar så jag halvsatt i sängen, och då gick det faktiskt bra.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

mwb - skönt att det avtagit lite. Jag tar också både F & T på morgonen, och det verkar ju gått bra hittills. Härligt med snabbt svar av Dr B, det är guld värt!

Franka - Härligt! Grattis!

• Lycka77

Åhh Bling, jag känner verkligen med dig. Jag har tänkt på dig och undrat hur du mår. Jag känner så väl igen mig i den ångest, stress och uppgivenhet som jag kan tänka mig att du känner, ovissheten är verkligen tärande. Och sen har ni ju din mans sjukdom att oroa er för, det måste vara otroligt jobbigt.
    Fy, vad tråkigt med läkaren som ni hoppades på, hoppas ni kan hitta någon ny även om det inte är så lätt.  Skickar dig många kramar

• Lycka77

Jodå, det är hyfsat tack. Snoren rinner och oron finns konstant, men jag ska väl inte klaga.....
    Det har varit en annorlunda dag i vår lilla stad idag, jag förstår att du inte tog dig till jobbet. 2 av mina 3 kollegor tog sig inte till jobbet i morse och det har stått bilar och lastbilar kors och tvärs på vägarna. Är inte avundsjuk på din man som ska vara ute och ploga.

Själv då?

• Lycka77

Cia - det blev inget besök idag. De ringde, 2 timmar innan vi skulle vara där, och sa att vi inte var välkomna dit pga att vi fått remiss till annat landsting *grrr* gissa om jag blev ilsk och ledsen. Jag hade hoppas på att kanske få höra hjärtljud eller ev göra ul idag och så fick vi inte komma, hade även en lista med frågor som jag ville ställa, men nix - bm frågade till och med med läkaren en extra gång då jag bad henne göra det och ringde tillbaka till mig, men vi fick inte komma  

Men jag kom ordentligt till jobbet, men fick jobba hela 8 timmar (!) idag då vi endast var 2st på jobbet, men det gick bra, det kom inte så många kunder.

Mikes bride - Åhh vad mysigt med bröllop!! Ligger ni bra till med planerna?
    härligt med adventspyssel! Jag var lite sugen på att göra julgodis härom dagen, måste ta mig i kragen och göra det tror jag.

Snozie - grattis till v.26, inte dåligt jobbat!

• Lycka77

Poppy - förstår att det är jobbigt och deppigt nu. Skönt att du har en tid hos Dr B så snart, så att du iaf får pratat med någon kunnig om ditt problem, hoppas att det kommer att kännas lite bättre efter det besöket. Hoppas att du slipper infektion.
    Har tyvärr inte läst boken, men den låter mycket intressant. *kramar*

Cia - vi får träffa bm där, men inte läkaren, hel skumt

Mb - ska du ha tag på frissa i vår stad eller?

• Lycka77

Grattis MTA, helt otroligt!! Hoppas verkligen att du kan få hjälp i morgon och att du får börja med medicinerna redan nu!!

• Lycka77

Efter två dagars otroligt tärande oro så har jag beställt en AngelSound, är dock livrädd för att jag inte kommer att höra något och hur kommer jag då att må?

Ni som använt er av AngelSound, vad har ni använt på magen för att det ska höras?
    Tror ni att man hör sämre om man har lite egen mage, kan den vara "i vägen"?

Hoppas det går bra för dig MTA!

• Lycka77

Cia - tack, vi har pratat om det fram och tillbaka här hemma om vi skulle köpa en eller inte, men tillslut så blev det en iaf.

a80 - tack för infon! Vatten alltså, det visste jag inte att man kunde använda. Har vi tur så kommer den på fredag, annars så får vi ge oss till tåls till nästa vecka.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8