• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Cia

Gud, tack för att du svarat. Slutade ta 2 tabletter fr.o.m. fredags förra veckan eller så efter att blivit skrämd av flera kliniker här.

Jag började ta mina Trombyl i samband med att jag fick plusset förra veckan, inte innan, för jag har märkt att jag har mycket svårare att bli gravid när jag tar den.

då börjar jag ta 150 mg trombyl igen då, som sagt är det ju en ganska liten dos (bara får lite magont men det är det värt om fostret stannar). Är det fortfarande fram till v 13-14 han rekommenderar?

Tar ni Progesteron eller så också, eller tar ni bara Trombyl?

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko

Tack allihoppa.

Man blir ju förvirrad tyvärr av allt nu, som om det inte räcker att man går och tänker på att försöka förhindra ännu ett MF/MA, så måste man gå och oroa sig för vad andra läkare säger.

Jag kommer att fortsätta med Trombyl 2 tabl var dag samt Progesteron 2 stycken var dag tills jag är dessa kritiska veckor förbi. HS vill ju att jag ska avsluta Progesteron nu, men har läst mycket på internet om att progesteron hjälper gulkroppen och att den ändå inte är skadlig för fostret el kroppen, så jag kör på det.

Ska försöka få tag i dr B. Var ju där sist i slutet av mars.

Hur långt gångna är ni andra gravida nu?? Själv går jag in i v 6 på fredag.

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 10:11:12 följande:
    Poppy: ring 1177 och fråga iaf.miss Turko. det finns en separat lista över behandlingar och status, länk i TS
    Jo, har ju läst igenom dem och man blir ju mer förvirrad. Önskar att det fanns ett behandlingsalternativ som alla kliniker följde. Och att de tog våra oron på allvar!
  • Mizz Turko

Ja, fast HS är fortfarande mycket skeptiska speciellt när man framför att man gått en utredning och fått ordination av Lucina kliniken. Har tyvärr fått dåligt bemötande av en läkare för att jag talade om detta.

• Mizz Turko
    Lilleskuttan skrev 2008-09-24 11:11:44 följande:
    nu är det mindre än 3 h kvar till ul..usch va nervös jag är..
    Gud vad roligt. Men grattis. Hur långt gången är du? Oj vad spännande att få se lill*n sprattla hej vilt.

Glöm inte att skriva här sen hur det gick.
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 10:41:53 följande:
    mmm, det tillhör vanligheterna.Ffa TNF är tydligen en sån där stötesten eller vad man säger.DrB tror ju stenhårt på det, men de flesta andra menar att var och varannan har förhöjt TNF och det är mest placebo-effekt med det!
    Precis. De tycker ju inte att det har något samband. Min syster som haft 8 MF/MA fick sin 2 andra son tack vare trombyl samt sängvila och nu har hon hunnit komma in i v 16 tack vare trombylen. Så jag tror stenhårt att det kommer att hjälpa.

Får man fråga hur långt gången du är?
  • Mizz Turko
    Lilleskuttan skrev 2008-09-24 11:20:06 följande:
    Mizz Turko:Jag är i v 19, så det är rul jag ska på..Cia o krabaten skrev 2008-09-24 11:17:27 följande: Ja inte är det roligt att gå på ul.. men när man är där och ser att allt är bra då känns det bättre.
    V 19, då kan man väl börja släppa på oron lite. Ska ni ta reda på könet idag också då?

ååå, längtar själv tills jag får göra R-UL.

Lycka till.
  • Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 11:41:04 följande:
    Miss Turko: Alvin är nu 7v Har en dotter på 3,5 efter henna 4mf/ma och nu en lyckad graviditet igen.
    Men gud, stort GRATTIS. då är du ett praktexemplar på att det hjälper. Egentligen så borde de ju göra en studie med fullgångna grav tack vare Trombyl. Eller finns det?
    Lilleskuttan skrev 2008-09-24 11:42:40 följande:
    Mizz Turko skrev 2008-09-24 11:34:28 följande: Ja oron har ju släppt lite eftersom mina mf/ma varit tidigare men man är ju fortfarande orolig,men inte på samma sätt.Nej vi vill inte veta könet.
    Jag förstår, skulle nog inte heller släppa det så lätt. Man är väl orolig tills man får bebben i famnen, och sen är det ju bara början på andra oron om bebben.
  • Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 11:53:26 följande:
    MissT: Japp Jag testade först 1T/dag + 2Prog innan jag träffat DrB, men fick Ma v12 då Hjärtat slog v7.Så med 2T/dag gick det hela vägen!Så jag är övertygad om T's funtion i det hela!
    Jo, jag har ju alltid fått mina MF/MA mellan v 7-9 och hoppas innerligt att mina 2 T + 2 vaggisar ska ge en extra push. Min väninna som vet om alla mina MF/MA och vet att jag är gravid, säger att jag ser ut att må "mycket bättre" dessutom denna gång. Så jag håller tummar.

Linan78
    Grattis grattis. Blir så glad när jag får läsa om alla som lyckats.
  • Mizz Turko

Har precis talat med dr Sven och trots att han sa till mig när jag var där att jag skulle ta 2 Trombyl, så säger han nu att jag bör inte ta mer än 1 T per dag, men att jag bör fortsätta med Prog 2 st per dag.

2 T kan i vissa fall leda till MF, sa han även.

Man blir ju frustrerad och mer förvirrad.

• Mizz Turko

Jo, men om det på mitt recept och mina Trombyl burkar står 2 st per dag utan uppehåll, och så säger han nu att jag ska bara ta 1 tablett. så blir man ju mer förvirrad.

Vet att fler stått på 2 tabletter.

Men nu ska jag sänka till 1 T igen och fortsätta istället med 2 Prog, som han rekommenderade.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8