• Odetta

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej kära vänner!

Tittar bara in en snabbis för att rapportera att vi hade stora Ul idag och allting såg bara bra ut *så lycklig*

BM ville visserligen flytta mitt BF en hel vecka framåt, men jag tror nog att jag fortsätter att räkna som jag har gjort hittils. Jag har ju stenkoll när jag hade ÄL och med tanke på att båda dem tidiga Ul har stöttat min uträkning (som ju även skilde sig från sissta-mensen uträkningen) så tänker jag fortsätta med den.

*så lycklig idag*

Massor med kramar på er allihopa!!!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Grattis Lilleskuttan...såg först nu att du ju också hade UL idag Vilken liten filuring du har i magen

• Odetta

Vet ni...jag känner mig så nojjig jusst nu

Jag är säkert bara lite fånig för BM sa ju att allting såg bara fint ut med bebisen...men jag kan inte släppa att hon flyttade mig från v18+2 till v17+3. Det går liksom inte ihop!

Hur jag än vrider och vänder på det så stämmer det ju inte alls med när jag _vet_ att jag hade ÄL, när jag testade positivt med gravtestet och vad dem tidigare 2 UL har visat. Så bara för det blev jag ju såklart jätte nojjig nu. Fasst sambon säger att hon kändes lite slarvig...så hon kanske bara inte mätte ordentligt...men ändå, det hjälper mig ju inte nu när jag sitter här och oroar mig

Våran bebis mått är:

v18+2 (enligt mig) v17+3 enligt BM

Skallbredd: 40mm
    Bukdiameter: 39mm
    Lårbenslängd: 24mm

Ni andra som har erfarenhet...vad hade era bebisar för mått? Och hur ska jag räkna mina veckor nu då? Enligt min uträkning eller enligt BM och detta UL? *känner mig vilsen*

BM sa även att "ALLA bebisar är PRESIIIIS lika stora fram till v20" (ja, hon betonade så) så hon tyckte inte alls att dem 2 tidigare UL var nått att gå efter...är det så? Jag trodde att det var omvänt, att dem tidigare är mer exakta för det är väl ändå en ganska stor skillnad på en bebis i v11+0 och en bebis i vecka 12+0. Usch...sambon säger att jag inte ska oroa mig, men det är ju inte så lätt.

• Odetta
    Mikes bride skrev 2008-09-27 12:58:25 följande:
    Hej alla! Kikar in en snabbis efter en hektisk vecka.Känns som att det här verkligen är en turtråd! Lycka- Iiiiihhhaaa!!!! Vad var det jag sa?! Håller alla tummar och tår och allt på att det går bra den här gången!Stor kram till er alla. Hoppas ni får en mysig helg!
    Jag instämmer i lyckoönskningarna Lycka! *megakram*
  • Odetta

Oj oj oj vad mycket det händer i tråden jusst nu!

GRATTIS BP!!! *wooohoooo*

GRATTIS till alla lyckade VUL *yeay*

Och spännande Spirit *operation tummhållning*

Och till alla er andra: *DUNDERMEGAKRAMAR*

lite lite ego: Heeeeelt off topic, men jag måste bara berätta att vi har ett badkar nu Vi köpte och flyttade ju till hus i juni och sedan dess har vi inte haft ett badkar utan bara sådan där tråkig duschkabin uppe och dusch vid bastun nere..men NU, nu har vi ett badkar! Och min underbara sambo ställde det där nere vid bastun, men i typ utrymmet där man annars bytte om och hängde handuken. Och så drog han ett långt rör fram till avloppsbrunne och skarvade ihop 2 stycken duschslangar så nu har vi ett alldeles eget bada-badkar-utrymme och utrymmet är tillräckligt stort att badkaret fick plats med en bänk brevid (som går jämt med badkaret) som vi ställde ett fat med ljus på och gissa vem som ska bada badkar ikväll med tända ljus och läsa en gravid-tidning som kom med posten idag *vinkar vilt med båda händerna över huvudet*

Som sagt, helt off topic, men jag är bara sååå glad jusst nu *läs: fånigt hormonell*

• Odetta

behöver lite pepp tror jag...

När jag var på andra UL i v12+0 så frågade jag ju den BM hur länge jag skulle äta mina albyl och hon sa till v20. Nu är jag i v20 och idag är första dagen sedan typ ÄL som jag inte har tagit min lilla 1/4 albyl... och det känns såååååå himla läskigt!!!

Tänk om det är jusst den lilla 1/4 tabletten som har gjort att det har gått såhär bra tills nu och om jag nu slutar med det...tänk om det går åt helvete nu?

Så det känns lite läskigt är å ena sidan lättad att jag nu enligt den BM inte längre behöver komma ihåg att ta albylen varje dag...men ja...nja...nej, det är nog mera läskigt än det känns bra jusst nu.

Men bebisen buffar faktiskt på bra därinne och allt såg ju bra ut på rUL...tyckte inte att BM som gjorde rUL la så mycket tid på att kolla att navelsträngen såg bra ut eller att moderkakan såg bra ut (bara kollade vart den satt) men även fasst det kändes som om hon messt swooschade över dem områderna så skulle hon väl ha sett om något inte såg rätt ut, visst?

Blä för dem här orostankarna...jag vill att det ska vara februari nu och att bebisen kommer levande ut.

• Odetta
    Cia o krabaten skrev 2008-10-06 21:21:48 följande:
    Odd: Jag vet precis och därför knaprade jag på tom v37
    Vet du...jag funderar faktiskt på att fortsätta äta dem jag med. Påverkade det dig något att du åt dem så länge? Och varför till jusst v 37?

Det jag också tänker på är att den BM som sa att jag kunde sluta äta dem i v20 även är samma BM som inte tog min oro för GBS på allvar utan svarade på det med "jaja, men det är ju så sällan det händer och då är risken ju så liten" *suck*

Så jag kanske ska fortsätta att äta mina albyl ändå?
  • Odetta
    Cia o krabaten skrev 2008-10-06 21:41:53 följande:
    Odd: Kan inte säga vad DU ska göra, bara att jag inte tordes sluta...v37 pga att flera läkare, bla han i Borås, säger tom v37.Sen vill man inte riskera blödning under fl gissar jag.Jag hade ju en del näsblod som aldrig slutade, men annars var det väl inget direkt jag märkte av.
    Tack för dina svar! Jag ska ta mitt lilla piller nu och tills jag kommer fram till vad jag känner känns rätt...men jusst nu känns det bara fel att inte ta det. Gör det ingen skada att ta det även om det inte längre behövs så gör det ju inget om jag fortsätter. Och är det tack vara det lilla pillret som det har gått så bra hittils så är det ju jätteviktigt att inte sluta...

*kram*
  • Odetta
    Finessan skrev 2008-10-14 19:10:24 följande:
    Snälla, snälla ni som har barn sen tidigare!Gå in och läs lite i min blogg om hur Vida har varit den senaste tiden. Jag håller på att knäckas totalt och funderar på om det är något fel på henne eller om det är normalt bebisbeteende. Jag fattar ingenting längre.
    Jag tycker att hon låter helt normal vännen *kram* Vi har ju också dåliga dagar ibland och det har våra bebisar med. Och hon är väl runnt 4 månader gammal nu va? Då brukar bebisar gå igenom en utvecklingsfas och då kan dem bli lite jobbiga och det är heeeelt normalt, mycket som händer och mycket som behöver smältas helt enkelt. Du ska se att hon blir eran glada lilla Vida-bebis snart igen! *kramar om*
  • Odetta

och grattis till lyckat ul Idun! *kramisar*

• Odetta

YEAY för Frankas lilla hjärta!!! *bamsemegasuperkram*

• Odetta

Finesssan!

Vilken duktig liten tjej!
    Jag måste fråga dig en sak också...tycker att dina bilder alltid är så himla fina och förutom att du (?) verkar vara en himla duktig fotograf så...vad har ni för kamera?
    *kram*
  • Odetta
    Lilo75 skrev 2008-11-20 22:18:17 följande:
    Hej Jag undrar vad ni skulle ha gjort...Jag har ätit pergo denna månad och va inne på ett vul redan dag 18 i cykeln...Dr såg då att jag hade en tjock och fin livmodershinna och även en liten uppklarning, för tidigt att se nåt foster såklart, om det nu ens blir nåt. Men tycker ni att jag ska köra igång och börja ta Albyl Minor redan nu, eller vänta tills ev positivt test??
    Jag åt mina albyl från ÄL om jag inte minns fel...när har du bim?
    *håller tummaran för dig*
  • Odetta
    strumpan73 skrev 2008-11-29 14:09:34 följande:
    Hej på er. Nu har lilla Freja kommit till världen! Den 12/11 efter en ganska lång förlossning, hann med tre skiftbyten! Hon vägde 3575gr och var 50 cm lång. Tänk att man är här nu, hon är så fin. Snart är det er tur, det verkar gå bra för många nu!
      ÅH GRATTIS!!!!!! Hipp hipp hurra! 
  • Odetta
    Finessan skrev 2008-11-29 22:00:13 följande:
    Odd, om du kikar ett par sidor tillbaka så har jag svarat dig ang. kamera. Glömde bort men kom på det igen.
    Jag skulle presis tacka för infon blir ju himla sugen på en ny kamera...är det det ljuskänsliga objektivet som gör att bilderna blir så skarpa i fokus och suddiga i bakgrunden? Det tycker jag är så himla fint nämligen!
  • Odetta
    Finessan skrev 2008-11-29 22:44:31 följande:
    Odd, när man tar bilder nära med det där objektivet så blir det så. Tar man riktigt nära så gäller det att verkligen få fokus på ögonen, annars blir det papperskorgen direkt. Objektivet är verkligen kanon. Vi var på dop förra helgen och alla som har fotat i en kyrka vet hur bra det blir med blixt, not. Bilderna vi tog blev helt underbara, med ett fantastiskt varmt ljus. Kameramodellen som jag har går att hitta till bra pris begagnat, om man vågar sig på det. Har man några slantar över så rekommenderar jag att köpa till några objektiv. Precis som Cia säger så går det att lära sig att ta fina bilder med en "enklare" kamera också. Jag fick en riktig guldbild på V häromdagen som jag gjorde svart/vit. Vi har beställt det fotot förstorat och i canvas som en julklapp till V:s farbror och musmatta till min pappa. Har lagt in den i galleriet nu. Cia, det är så jobbigt för mig när V inte är bra. Hur sjutton vänjer man sig vid det? Hon kommer ju bli dålig många, många gånger till. Hur är det med er?
    Är det bilden du döpte till Kärlek? Den är verkligen jättefin!!!
    Och tack för alla tipsen! 
  • Odetta
    Kajolajo skrev 2008-12-09 20:56:29 följande:
    Hå hå ja ja... I takt med mina missfall verkar det som att alla andra blir gravida. Jag vill inte känna mig missunsam och bitter men vafan, jag är bara människa;) Så i alla fall, i mars/april när jag skulle ha fått bebis om det inte vore för mitt förförra missfall, då ska min bror ha barn. Igen. Fan.
    *kramar om* Det är heeeeeelt OK att känna sig ledsen och bitter och missunsann och vad det nu är för känslor som ploppar upp, det är ju inte så konstigt!
    Själv så kände jag sådär när vi bara några veckor efter vårat sissta mf fick reda på att min sambos bror skulle ha bebis i samma veva som våran skulle ha kommit. Ingen trodde ens att dem ville ha barn...någonsin! Så ja, grön av avund böev jag allt...mörkgrön!
    Och vet du, jag kan bli sådär nu med, även fasst vi ju nu väntar vårat pyre och allt har gått bra hittils *knackaknackataiträ* Nu sisst kom jag på mig när ett par goda vänner berättade att dem väntar sin lilla 2:a. dem är sånna där som inte har några som hellst problem att få barn verkar det som. Dem planerade att gifta sig och sa att efter bröllopet skulle dem sätta igång och försöka...och tro det då att första cykeln efter bröllopet så tar det sig....presis enligt planerna. Ja...då blev jag lite avis, och min sambo faktiskt med....att vissa ska ha det så himla lätt.
    Så det är helt OK att känna alla dem känslorna, och jag tror att dem behövs för sorgeprosessen, att dem är en del av den. Kul? Nej...men absolut inget att skämmas för!
    *megakram*
  • Odetta

Mikes Bride: tusen och åter tusen enorma kramar till er båda! Vet inte alls vad jag ska säga, bara att jag håller tummar och tår att allt går jättebra med den där röntgen och operationen och att år 2009 kommer bli ett enbart lyckligt år för er. Ni ska banne mig ha lite medvind nu tycker jag! *kramisar*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8