Kajolajo skrev 2008-12-09 20:56:29 följande:
Hå hå ja ja... I takt med mina missfall verkar det som att alla andra blir gravida. Jag vill inte känna mig missunsam och bitter men vafan, jag är bara människa;) Så i alla fall, i mars/april när jag skulle ha fått bebis om det inte vore för mitt förförra missfall, då ska min bror ha barn. Igen. Fan.
*kramar om* Det är heeeeeelt OK att känna sig ledsen och bitter och missunsann och vad det nu är för känslor som ploppar upp, det är ju inte så konstigt!
Själv så kände jag sådär när vi bara några veckor efter vårat sissta mf fick reda på att min sambos bror skulle ha bebis i samma veva som våran skulle ha kommit. Ingen trodde ens att dem ville ha barn...någonsin! Så ja, grön av avund böev jag allt...mörkgrön!
Och vet du, jag kan bli sådär nu med, även fasst vi ju nu väntar vårat pyre och allt har gått bra hittils *knackaknackataiträ* Nu sisst kom jag på mig när ett par goda vänner berättade att dem väntar sin lilla 2:a. dem är sånna där som inte har några som hellst problem att få barn verkar det som. Dem planerade att gifta sig och sa att efter bröllopet skulle dem sätta igång och försöka...och tro det då att första cykeln efter bröllopet så tar det sig....presis enligt planerna. Ja...då blev jag lite avis, och min sambo faktiskt med....att vissa ska ha det så himla lätt.
Så det är helt OK att känna alla dem känslorna, och jag tror att dem behövs för sorgeprosessen, att dem är en del av den. Kul? Nej...men absolut inget att skämmas för!
*megakram*