• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Lycka: oj, GRATTIS GRATTIS! Är så glad för din skull!

a80: grattis till lyckat UL och nupp! Kommer du att göra något i vecka 18 också, eller är det ert rutin-UL som är så tidigt där du bor?

MizzTurko: grattis till plus och välkommen till tråden. Jag äter en T per dag och är gravid i v. 7+2. Tar prog *2 varje dag också.

Stella: FL:s graviduträkningar är väldigt konstiga och stämmer nästan aldrig. Jag hade sista mens den 26 juli och är gravid i vecka 7+2 enligt vul. Visserligen var min ÄL lite sen, men jag oroar mig inte ett dugg - FL:s uträkningar har aldrig stämt på mig. Vecka 5+ något låter mycket rimligt om du hade sista mens 12 augusti tycker jag.

lillaD: fortfarande nyfiken på hur du mår och har haft det gumman!

Cia: för att hjälpa knipet kan jag rekommendera Ovesterin-vagitorier. Finns receptfritt på Apoteket och är toppen för ammande "klimakterietorra" kvinnor!

Linan: vad rar du är som frågar efter min pappa! Han är på bättringsvägen, och vi ska faktiskt ses ikväll.

EGO: igår kväll fick jag PANG! ont i ena halvan av ansiktet och huvudet + nacken. Känns som om jag fått några rejäla kallsupar + bihåleinflammation upphöjt i 100. Nu googlade jag bihåleinflammation imorse och såg att man ska kontakta AKUTvården om man är stel i nacken samtidigt. Det är jag.

Hjälp! Nu sätter hypokondrin igång. Men inte kan det vara bakteriell hjärnhinneinflammation, då kan man väl inte sitta vid datorn såhär... men jäkligt ont i huvudet gör det, som ett massivt tryck ner över panna, näsa och nacke.

• Poppy Lee

Grattis Lilleskuttan och Odd för UL! Vad busig din bebis var Lilleskuttan. Men läkaren verkar ha varit bra! Finns det någon anledning till att du ska på så många extra UL utöver dina tidigare mf? De har ju varit så restriktiva tidigare på Akkis. Iofs brukar de vara mer generösa efter v 18, innan dess skiter de ju i en mer eller mindre.

lillaD: låter inte skoj med nacken, men skönt med skräp-TV dag! Det är så deprimerande med denna jobbsituation vi har. Att alltid tvingas prestera och skriva text, oavsett hur ens privatliv ser ut, det är sådan enorm press. Kram till dig!

Tack förresten för svar angående mina underliga krämpor. Jag är rätt övertygad om att det är bihålorna nu, allt tyder på det. Hjärnhinneinflammation lär ju ge hög feber och enormt stark huvudvärk och det har jag inte, tack och lov, bara ett tryck över huvudet.

Men har det inte blivit lite bättre inom ett dygn får jag väl ringa husläkaren eller närakuten. Hatar dock att gå på antibiotika eftersom jag alltid får svamp av det , så det bästa är om det ger sig av sig själv.

• Poppy Lee

HK: förstår att det känns deppigt! Två år är alldeles för lång tid. Hur var det nu, vågar ni inte försöka just nu pga dina mediciner? Måste kännas dubbelt jobbigt med din sjukdom också. Kram till dig!

a80: H&M har billiga och bra gravidbyxor tycker jag. Annars har ju PoP ett sådant där bälte som MizzTurko nämnde, det är ju som ett brett stretchband man har över (den öppna) dragkedjan på jeansen. Vero Modas gravidmärke Mamalicious är också billigt, om än inte särskilt bra kvalitet.

Cia: är det sant? Ska Lindex sluta med grav.kläder? Vad synd i så fall, vad jag minns var deras gravidlinnen skitbra, till lågt pris dessutom.

BP: hoppas på gravidillamående! Spännande med testdag!

Lycka: tack som frågar! Känner mig mycket bättre idag, förutom att de få gravidsymtom jag hade förra veckan är puts väck. Själv då? Några tidiga symtom?

Idun: hur går det för dig darling? Fortsatta symtom eller läskiga spökdagar som för mig?

lillaD: hur går det med nacken? Ledig idag eller jobbajobba igen?

MizzTurko: visst är det jobbigt med DrB:s ändrade rekommendationer. Man vet varken ut eller in! Jag testar ju 1 T/dag denna gång, förra mf:et hade jag ju ingen T alls, så lite skillnad blir det väl (förhoppningsvis en bra sådan).

• Poppy Lee

Hej lillaD! Dyker du upp här nu, efter Idol. Erkänn att du såg!

• Poppy Lee

Cia: såg du Idol då? Är det bara jag som har en 13-årings tv-vanor?

lillaD: men åh! den säsongen laddade jag ner i våras I know who the winner is....!

• Poppy Lee

Cia: vilken simultankapacitet! Vem är din favorit? Själv gillar jag Loulou skarpt. Var så rädd att den menlösa 16-åringen skulle knipa hennes plats, men det gick ju bra tack och lov

• Poppy Lee

Lycka: ja men det låter ju bra! Det är ju så tidigt ännu för dig, att det är normalt att inte känna särskilt mycket alls. Jag läser och läser om symtom och de allra flesta verkar iaf börja få lite i v 7-8, men inte här inte.

Mådde iofs rätt illa imorse när dottern och jag åt frukost till Barnkanalen. Det var ett program jag minns från min egen barndom, med en man som målar i fil, har ni sett det? Han målar med rått ägg med målarfärg i, i filen. Mot slutet av programmet började han slafsa i sig filen med rått ägg i och allt , fy farao vad äckligt det såg ut! *urk* fick en rejäl kväljning och var nära att spy Tror dock att det kanske snarare beror på programmet än graviditeten!

Idun: ha så kul i Bryssel! Är det jobb eller privatresa? Se till att köpa mkt god choklad och offra till graviditetsguden också

BP: menar du det, att du kan ha blivit gravid förra månaden? Ta ett test vetja! Illamåendet låter ju väl extremt för att ha att göra med proggen.

• Poppy Lee

vild i håret: åh nej, vad tråkigt med ytterligare ett mf! Beklagar verkligen. Nu bor jag inte i Örebro utan i Uppsala, men jag har dels gått till DrB på Lucinakliniken i Sthlm, dels har jag en hemmagyn som gärna skriver ut Trombyl och Progesteron vid upprepade mf, man får göra många vul också om man är orolig. Carolinamottagningen i Uppsala är det.

Bling: vad spännande - och läskigt - med provsvaren. Men vetskap är ju alltid bäst, då vet man vad man kan utgå ifrån. Förstår att det känns stressande att ni inte har så mkt spermier kvar. Till hur många ivf-försök räcker de?

cia: dina barn är ursöta! Hur går det förresten med underlivet, någon bättring? Dags för återbesök snart gumman?

Har ni andra haft en bra helg? Själv har jag mått dåligt, huvudvärk och förkylning. Inga graviditetssymtom dock , känns som en evighet tills nästa vul om en och en halv vecka.

• Poppy Lee

Åh Krusbär - vad jobbigt du verkar ha det! Tycker din gyn att det är helt normalt alltså? Det är ju många som har spottings, men man ska väl alltid kolla upp det om det håller på länge. Jag känner dock en tjej som alltid haft mycket spottings och ändå lyckats bli gravid, så det kan ju gå, men förstår att det känns oroligt. Har du testat att ringa runt och understryka att du är rätt desperat och beredd att ta återbudstider osv? Ibland mjuknar de ju om man visar sig riktigt angelägen.

Finesssan: även du verkar ha haft det deppigt! Har du någon att prata med? BVC brukar väl skriva remiss till terapeut/psykolog bums om man känner sig nere, det är ju verkligen prio på en när man har småbarn (till skillnad från om man är barnlös och deppig).

Bling: oj, vad du jobbar mycket! Bra att ni tagit an er en till anställd. Vad är det ni gör egentligen på ert företag? Håller tummarna för att provsvaren ska ge bra besked och, ifall det är något knas, att det går att åtgärda.

mwb: välkommen hem från Italien! Hade ni det bra, flödade romantiken

BP: dags att testa snart va? Några fler symtom?

Lycka: avlöpte helgen väl med vännerna? Fler symtom även för dig?

lillaD: åh, bokmässan! Har alltid varit en dröm för mig. Var du på några intressanta seminarier, köpte du mkt böcker?

Kram till er andra!

• Poppy Lee

Lilleskuttan: det är absolut ingen fara att äta Levaxin under graviditet, tvärtom är det mycket bra att göra det om man har behov av det.

Jag tror ju att en anledning till mina sena mf kan vara halvtaskiga sköldkörtelvärden, och den läkare jag träffade sist på UAS tyckte att man alltid skulle öka Levaxindosen under graviditet. Det har jag dock inte gjort, eftersom jag redan äter rätt stor dos och hade bra värden sist jag testade för drygt en månad sedan. Men snart är det dags att testa igen, ser allt bra ut på vul nästa vecka ska jag väl ringa MVC och boka in en tid.

lillaD: låter så roligt med bokmässan! Köpte du mest facklitteratur eller blev det några sköna romaner också?

mwb: vad trevlig Rom-resan lät! Känner du av Levaxinet mer nu? Dags för mens snart också va?

BP: var är du? Nyfiken på om du haft fler symtom!

Lycka: försök att inte oroa dig nu gumman. Det är ju superdupertidigt. OM det kan lugna dig har jag ju börjat må illa först nu på senare tid, och jag ska ju vara i v 9 nu. Vecka 4-7 kände jag inte ett smack!

Åh, jag missade Idol igår. Kollade på femmans "Färjan" istället! Hur trashigt och roligt som helst!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8