Inlägg från: FiaÅkotten |Visa alla inlägg
  • FiaÅkotten

Umeåmammor januari-februari?

hmmm så man har alltså inte lidit när den väl kommit ut ni menar att allt är glömt?
    tror INTE på det. däremot ter det sig kanske inte alls i närheten av lika illa och själva känslan man haft innan är bortglömd... jaja

Tycker det är bra att bli lite skrämd eller snarare att få höra baksidan av det hela, innan trodde man ju fullt ut på alla solskensberättelser typ...

Och jag hade ingen aning om att man skulle krysta ut en moderkaka efter att man fått ut sitt barn... vore lite mer peppande om dom kom i andra ordningen...

Har varit och shoppat lite idag, nödvändigt som tusan men inte kul pga pengarna
    FK gav mig betalt för 7! dagar. Dom har slarvat bort ett av mina papper så jag får vänta lite till på resten men det verkar som om dom fattat att det var deras fel och dom skyndar på det hela...

Men det finns mkt fina bebiskläder!!!! Ville köpa en hel del...
    Vad tror ni förresten om vad för sorts ovarall dem behöver? kan det räcka med en sån där tjockfodrad flecee? jag menar dom har ju en hel del kläder under och åkpåse och täcke och ligger i en fodrad vagn...! Isf skall jag när jag fått mina slantar köpa en på åhlens för dom var jättefina!!

• FiaÅkotten

jummie hmmm
    kan det verkligen vara så... för dem som jag tvingat sanningen ur har liksom sagt att de minns men det blir suddigt typ...jaja är det inte så så är det ju bara bra då kanske man tilloch med försöker skaffa syskon sen =)

men om pappan ska skriva vette fasen om det är lönt han skriver så han knappt kan läsa det själv hihihi men det låter onekligen som en väldigt bra ide!

Vad har du för dig en kväll som denna då? själv är jag hundvakt och lite sällskapssjuk...

• FiaÅkotten

hmm lurigt att vakna upp och vara ensam....

men det med smärta är ju så att minnet bleknar fort som en knä operation jag gjort jag hade förbannat ont det vet jag. men jag kan inte komma ihåg att det gjorde så ont som jag vet att det gjorde och som jag vet att folk berättat. att jag däckade mitt i allt när tabletterna slutat verka.

jag menar minnet av hur skitdåligt jag mådde i början av graviditeten har ju ocksåbleknat men ändå kommer man ju ihåg att det var för jävligt.

Men jag måste ju testa dig =) så jag vet om jag vågar tro på dig hihi jag var otroligt rädd för förlossningen innan nu har rädslan sjunkit till "normal".
    Och självklart kommer jag nog mest känna mig stolt och trött över att ha klämt fram världens finaste =)

• FiaÅkotten

klart! är du ny här eller har jag bara missat....

hoppas du ska göra nåt kul!!!

• FiaÅkotten

mkt chokladkaka åt mig.. =)

• FiaÅkotten

hoppas fikan var bra flickor!
    själv har jag frossat i rostad rasker.. =) och lagt ut ytterligare en magbild... om nån nu är intresserad av sånt =)

• FiaÅkotten

Srattmoster hej å välkommen! tog mig friheten att lägga till dig =)

December:
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    18. fjunfjunet
    28. Srattmoster
    Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• FiaÅkotten

mjölk fy på dej å lämna kladdkaka så där =)

Om ett par veckor så blir vi fler hoppas jag !

• FiaÅkotten

icaS mmm jag är ett extremt bakverks freak =) nästan är inte särskilt förtjust i godis men bullar och kakor och sånt...
    är förresten rätt bra på att baka också så ni kan ju komma över och fika nångång =) (efter att köket är fixat)

• FiaÅkotten

icaS hihi ja det är faktiskt några stycken som blivit det =) lite kul... men som jag sagt innan så är det inte lika vackert invändigt ännu... men det ska bli!!!

Jag älskar att baka (bara slänga i lite grejjer och se vad det blir) och det brukar alltid vara en strykande åtgång =) sista 3 gångerna har grannen käkat upp allt...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?