Inlägg från: sofia76 |Visa alla inlägg
  • sofia76

Umeåmammor januari-februari?

FiaÅkotten: Körde förbi Tväråbäck i fredags men vi körde på E12 så vi såg inte så mycket av själva byn, spanade dock för att se om jag kunde se ert hus men lyckades ej få syn på det.

AuroraBorealis: Klart jag ska med om allt ser OK ut den 16/8, annars är det liksom ingen idé.

Vill också ut och shoppa, vågar inte ännu med rädslan att bli på kommen. Har ju dock ett par mamma byxor sen förr som jag provade häromdagen som jag kan ha.

Mjölk: Nu börjar det närma sig!!! åhhh vad spännande!! Själv så firade vi (firade var väl och ta i för vi jobbade med huset hela dagen så romantiska var vi) sockerbröllop (6-år) i söndags. Jag vill ge dig ett råd: ta till vara dagen D för den går så fort så fort, se till och bara njuta precis hela dagen!

Åhh, det bubblade till i magen, precis som det jäser i tarmen när man är gasig, kanske det är den lill* som buffar (hoppas hoppas)

Känner mig lite babblig men det är ju därför ni finns, är helt beroende av FL nu efter en hel sommar nästan helt ensam på jobbet

• sofia76

Min man testade igår man han hörde inget speciellt, så än så länge inget.

FiaÅkotten: jag är i V15, fast går in i v16 imorgon! och visst börjar det strama lite här och där men jag har ju haft rätt plufsiga kläder sen förut så för mig går det nog någon vecka till, annars för jag ta på mig mina mammabyxor. Längtar så tills jag får handla...
    I Umeå gör man UL när man gått 18 - 20 hela veckor som jag förstått det.

• sofia76

Jag var med AuroraBorealis på lunchen och då gick vi in på Lindex för hon skulle visa vad hon köpt. Nu kunde jag inte hålla mig längre!!! Jag har shoppat mammakläder idag, det blev 1 par svarta linne byxor och ett vitt linne! Jag känner mig riktigt nöjd. Tänk att man ska bli mamma!!!!!

• sofia76

Lisabettan: Hoppas att det går bra imorgon och allt ser bra ut!!!

Jummie: Härligt med lånelöfte, som sagt det är alltid skönt att banken har räknat på vad månadskostnaden blir istället för den glädjekalkyl man får från mäklarna.

• sofia76

Mjölk: Vad härligt att klänningen är på väg. Dagen D börjar närma sig...

• sofia76

Jag kan tyvärr inte komma på fikat, svärföräldrarna kommer på besök...

• sofia76

Välkommen ni som är nya!

Själv har jag varit på Nolia idag, sommarklädd!! (stort misstag) och det var inge vidare. Mässan innehåller dittan och dattan men vi köpte brandsläckare och duschmunstycke som vi fick 1300 kr billigare jämfört med i butik så det känner vi oss nöjda med.

Är det någon fler än jag som har foglossningar? Har ordentlig värk i höfterna(bäckenet) och idag har jag även känt av det vid blygdbenet. Känner mig som en gammal tant, halt och lytt! Nåja, bara det kommer något gott av detta så gör det inget, man känner sig såååå gravid i alla fall.

Ha en bra kväll i regnrusket!

• sofia76

Missboss: Nej, den 16/8 ska vi dit, bara 8 dagar kvar nu!!! längtar!! Igår hade jag som du beskriver det ilningar i blygdbenet + värk baktill på bäckenet. Hoppas i alla fall att det inte blir värre.

Mjölk: Vilken fin klänning!!!!!!!!

• sofia76

Missboss: För mig känns det som att det "skär" i bäckenet när jag går (OBS!! väldigt svårt att sätta ord på något man känner) + att det värker. Har inte kännt så mycket av "mensvärken" men det kommer till och från och då brukar jag tänka Yiippee nu växer det!

Mjölk: Det är en mässa som innehåller nästan allt man kan tänka sig. från traktorer och husvagnar och skogsmakiner till fina hantverk och mat. I år hade de till och med barnvagnar (1 märke Roller & Stroller tror jag de hette). Mässan koster som vuxen 60 kr i inträde och om du cyklar så ligger det på Nolia området (om du inte vet var det ligger så kan man tänka sig att du står i korsningen vid max med näsan pekandes norrut. Sväng vänster och följ den vägen förbi Umeå vårdcentral, polishuset och brandstationen och vips så är du där.

Jag vill också fika!!!! typiskt att svärföräldrarna ska komma hit just då!!! Dessutom har jag rabattkort (Idrottskortet tror jag det heter) på Mekka som hade varit ypperligt att utnyttja då det går ut 1/9! Nåja, det får bli en annan gång.

• sofia76

Tyvärr så stannar de till 26/8 så jag får nog hoppa över denna gång, tror jag, om de nu inte kommer på att de ska åka och hälsa på min svärmors syster i en by ca 1 timme från Umeå... men de kommer ju söndagkväll så troligtvis så vill de inte åka iväg de första de göra och sen så fyller min bror år den 23/8. Verkar helt hopplöst detta!! men jag antar att det inte är sista fikaträffen?!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?