Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

Välkommen hit Alise!!!!

Läser det ni har skrivit om kön och att ni har varit bomsäker på vad det har varit. Själv så är jag ganska övertygad om att det är en jänta jag ska ha, har blivit spådd det 2 ggr, jag har drömt om det 2 dagar innan jag visste jag var gravid. Sambon är helt bombsäker på att det blir en pojke.

FiaÅkotten: Se det så här att du får ju i såna fall i januari Eran lilla "tjej" behöver ju inte förbannan sina föräldrar för att de inte planerade bättre. Att hon allltid ska få göra saker sist, gå på krogen, skaffa körkort å allt det drä

• Missboss

icaS: det kommer att gå bra... Bara för att du har haft det besvärligt tidigare är det inget som säger att det ska bli så nu, eller? Gnälla, det får man här

FiaÅkotten: Sant, ibland så ska man inte planera så mycket utan de kommern är de de kommer.

Jag tror att min sambon har trillat och slagit skallen. Nog har man hör om att när man skaffar barn så skall man bygga bo. Nu har han hittat ett kråkslott, och då menar jag verkligen ett kråkslott som han vill ha. Det är i behov av totalrenovering, verklig totalrenovering. Allt invändigt, tak, väggar, kök, toalett, vardagsrum, alla sovrum, nya golv osv. Utvändigt är det ny fasad, fönster och yttertak. Han tycker att vi skall köpa det och renovera det eftersom. Visst huset har en jättepotensial att bli kanonhäftigt och fint. Iofs så skulle det vara jättebilligt och så, det är på 270 kvm. Han ser det som en utmaning och jag säger att jag är rädd att vi tar oss vatten över skallen och se bebisen som en utmaning i stället. Hade det bara varit vi så okej men nu när vi ska ha barn vill jag ju ha det i ordning.

Vad säger ni, någon som har någon erfarenhet??

• Missboss

jummie: Han planerar att åtminstone köket, 2 badrum och sovrum skall vara klara innan vi flyttar in, sedan ta rum efter rum. Det är beboeligt om man gör köket och fixar till "vårt sovrum" ifall man är beredd på att bo lite spartanskt så att säga. Det har stått tom sista året innan dess så var det en tant som bodde där. Det är jag som i såna fall kräver att toaletterna, en uppe och en nere skall vara klara innan det är dax att flytta in i såna fall. Sen så sa jag åt sambon oxå att är du beredd på att ha ett helt hysteriskt fruntimmer här runt jul som kräver att allt ska vara ordnat NU!!!!!! Jag gissar på att jag kommer att vara spritt språngandes galen sista månaden för att det skall vara ok tills bebisen är född.

Fasaden blir inte förräns nästa sommar i såna fall, taket oxå. Sen får man väl fixa eftersom.

• Missboss

FiaÅkotten: På ett sätt känner jag mig superpeppad men som jag skrev tidigare så är jag rädd för att vi tar oss vatten över huvudet. Det är nog stor omställning i ett förhållande att få barn och sedan ska vi ha ett renoveringsprojekt dessutom. Ja, vi får se... Men huset har möjlighet att bli jätteläcker, mentalt så har jag redan börjat att renovera. Ska ha klinkers i hallen, göra om ett rum till toalett och tvättstuga med dusch, andra toaletten nere får bli gästtoa med vanligt våttapet och våtrumsmatta. Kombi tvättstuga/badrum skall vara klinker, likaså toan där uppe där det skall vara badkar. Sen som det verkar så är det trägolv överallt under plastmattorna så det är till att slita bort plastmattorna och slipa och lacka trägolvet. Du märker ju, jag bor ju redan där *suckar*

Förstår att det känns surt med att du blev sjuk, när ni hade planerat allt med pengar och dyl. Kommer ni att låna upp något på huset då? Det kommer vi att göra i såna fall.

• Missboss

FiaÅkotten: Det är i Täfteå vi har fått nys om detta hus. Blir det inte det här så blir det att bygga nytt nästa år. Jo, känner igen det där med att man kan vara ganska elak mot sig själv. Å andra sidan så kan du inte rå för att du blivit sjuk pga ert lilla underverk. Det är ju ett underverk vi har i magen så är det ju bara.

Hoppas att du mår bättre?

• Missboss

Välkommen hit spes!!!!!

Fika passar mig bättre någon kväll i veckan. Ev, att vi åker till sundsvall i helgen och göra en miniweekend.

• Missboss

LIte snabb där

Onsdag passar fika alldelens utmärk för mig.. Vars spelar ingen roll för mig, bara jag får veta när och så dyker jag upp. Mekka?

Appråpå att gå upp i vikt så har jag faktiskt gått ned 2kg. Men magen har svällt upp och blivit stenhård, ser ut som jag är i 5:e månaden eller 6:e. Iofs så harjag inte haft platt mage innan men det här är extremt... Som det lutar åt nu så tror jag att jag kommer att bli gigantisk. Jag får rätt, sambon får en valross i sängen och inte en lite säl som han säger Har börjat dricka krossade linfrön för att få fart på magen *suckar*

Hur mår ni andra då??

• Missboss

Japp, jag kommer och fikar i morgon. Mekka ligger ju ungefär vid skytten (restaurangen och baren)

FiaÅkotten: Klart vi tar en fika när du är här uppe.

Mjölk: Jag lider av samma problem, magen är jättesvullen.. har inte hittat något som hjälper än inte. Jag har börjat med linfrön varje morgon för att få lite fart på magen, det kanske hjälper. Jag meddelar sen.

Det är såååå tråkigt att ha semester nu... Jag vill ju ha fint väder så man får ligga på stranden och lapa sol.. Känner mig som en treåring, vill ha!!!!!!

• Missboss

icaS: Lätt men jag vill helst behålla mina semesterdagar så jag kan bli ledig i mitten av januari och få vara hemma sista månaden med semester Funderar på om jag bara ska ta 3 veckors semester. Vad ska jag göra sista vecka själv när sambon och alla kompisar börjat jobba igen. Nä, jag tror jag sparar den tills i januari eller i jul

Halsbränna har jag klarat mig ifrån, hoppas på att göra det eftersom jag äter magmedicin för att min magmun inte sluter tätt.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?