Halloj Give and live!
Hoppas allt gått vägen med brevet/boken! Jag är uppvuxen med mina biologiska föräldrar. Dessa har på intet vis brustit i sin omsorg om mig men vi är mycket olika, intellektuellt så väl som fysiskt. Om jag som tonåring fått reda på att jag hade andra biologiska/genetiska föräldrar hade jag jublat! Som vuxen vet jag bättre.
Jag tillhör dem som inte vill ha egna sociala barn. Ska, om allt går vägen, bli surrogatmamma när jag är färdig med donationerna.
Ville också gå med i Tobiasregistret men de ville inte ha mig! Jag väger tydligen för lite :( Då vikten har inverkan på fertiliteten äter jag litervis med gräddglass och chips för att "tjocka till mig" inför nästa donation om några veckor :)
De flesta är socialt närmast sin genetiska familj, tror du inte att detta förleder folk att tro att den genetiska identiteten är grundläggande hos en människa? Ska vi i lagstiftning understödja sådana idéer?
Jag skulle föredragit att donera anonymt men alla hamnar vi stundtals i etiska dilemman. Denna gång åsidosatte jag mina värderingar, för den viktiga sakens skull. Är mindre besvärad än de flesta av möjligheten att bli uppsökt, eftersom gener inte är av känslomässig betydelse för mig, mer än ur vetenskaplig synvinkel. Ett barn som på eget initiativ söker upp mig är mycket välkommet! Faktum är att nästan alla som uppsöker mig, av vilken anledning det vara månde (med undantag från religiösa mörkermän och Radiotjänst) är välkomna.
Jag valde att inte skriva något brev. Det är inte ett beslut jag tagit i syfte att missunna ett barn någonting, jag önskar alla barn all tänkbar lycka och välgång.
Men om jag plitat ner information om yrkestillhörighet, intressen och annat skulle jag kapitulera inför det jag inte tror på, det vill säga primitiva värderingar om blodsband och biologism. Jag vägrar att aktivt signalera till en främmande människa att min person är viktig för dennes identitetsutveckling eller för någonting överhuvudtaget!
Ha det gött :)