• Solkattan

Vad kan barnet vilja veta?

Hej!
    Som du skriver så tror jag att det kan vara av intresse för barnet vilken personlighet du har. Om du tex har kort stupin eller om du är väldigt tävlingsinriktad osv. Kanske skriva in så banala saker som vad din älsklingsrätt eller färg är?
    Om det är något som du absolut inte tycker om i matväg?
    Kanske kan du få tips om du går in på adoptions forumet.. där finns det ett gäng föräldrar som fått brev med sig ifrån de biologiska föräldrarna...?
    De borde ju påminna lite om det brev som du ska skriva ihop...

//Solkatta - använder sig/oss av manlig donator.

• Solkattan

Mandrea:
    Vart har du fått de uppgifterna ifrån? Att inga barn har kontaktat sjukhuset för att få reda på sitt genetiska ursprung?

Får inte riktigt ihop det med att det finns massa adoptivbarn som ägnar många år för att söka efter sitt biologiska ursprung...
    Varför skulle inte donatorsbarn vilja söka sitt biologiska ursprung? Eller har 80 talets föräldrar knipit totalt käft om att de är barn som tillkommit med hjälp av donator?

Personligen så vill jag jättegärna att vår donator skrivit ihop något om sig själv som vårat barn kan få ta del av i framtiden.
    Självfallet om barnet/tonåringen själv vill.
    Vi har tänkt att vara totalt öppna från början med att vi behövt hjälp för att "skapa" ett barn...

Så "Give and Live" skriv skriv skriv... !!!
    Ge barnet åtminstone en möjlighet att få information om vad du är för en filur!

//Solkatta

• Solkattan

Jag känner åtminstone två tjejer som aktivt letar efter sina biologiska föräldrar.. (adopterade).
    Men visst jag känner fler som inte aktivt letar efter sina föräldrar...

Jag fattar inte varför du är så himla negativ mot att söka sitt biolgiska ursprung mandrea?
    Oavsett hur media framställer det så kommer väl det finnas visa människor som verkligen finner det "viktigt" att ta reda på sitt
    biologiska ursprung.. oavsett om det gäller donation eller adoption?

//Solkatta

Svar på tråden Vad kan barnet vilja veta?