• hymafr

Vad kan barnet vilja veta?

Om det vore jag så skulle jag vilja veta sånt som tex fritidsintressen - så att ett brinnande intresse för tex fotboll kan förklaras.

Tänk på att det inte är ett barn som ska läsa detta - utan en ung vuxen.

Försök att skriva intressanta saker, dvs inte bara blaha blaha, utan fakta, men på ett läsvänligt sätt.
    Berätta lite om din uppväxt - föräldrar, syskon, husdjur, etc...
    Försök att förklara varför du valt att donera, om du redan har barn eller planerar att skaffa eller kanske att du inte vill ha egna barn alls...

Försök också klargöra för barnet vilken "relation" du kan tänka dig med barnet så småningom. Dvs skulle du önska att ni höll en viss kontakt, eller vill du inte ha någon kontakt alls...
    Om du vill ha en viss kontakt så kanske du kan skriva tex : Det skulle vara roligt om jag på något litet sätt får lov att finnas i ditt liv och få följa dig och dina ev barn under livets resa.

Viktigt, tror jag, att inte "klampa in" i barnets liv för mycket och riskera att "utgöra ett hot".

Mamman till barnet måste väl ha berättat om barnets ursprung - det får man väl innerligt hoppas. Det kommer iaf jag göra om jag lyckas bli gravid genom ÄD.
    Förmodligen är då denna 18-åring iaf LITE nyfiken på sitt genetiska ursprung - men det kan man ju aldrig veta. Det kan säkert vara väldigt skrämmande också att helt plötsligt få "nyckeln" till sitt ursprung.

Svar på tråden Vad kan barnet vilja veta?