Inlägg från: Linn och Robin |Visa alla inlägg
  • Linn och Robin

erfarenheter av atarax?

Har använt atarax mot eksem p.g.a att jag aldrig fick någon ro under natten då jag kliade mig blodig.
    Min erfarenhet är att man blir extremt trött morgonen efter, blir orkeslös.
    Sedan hade jag medicinsmak på tungan och ingenting jag åt smakade gott, usch.

Gabriel 061217
  • Linn och Robin
    Svar på #10
    Nä min son sover fortfarande inte en hel natt. Han är 21 månader, JAG tog atarax p.g.a jag aldrig fick sova och hade sju-helvetes plåga då jag fick stress symtom som klåda och kunde då inte sova för det istället.
    Nu är det dock lindrigare, men atarax hjälpte inte mig, det fick mig bara att känna mig ännu mera orkeslös dagen därpå.
    Medicin är aldrig bra, när sonen min var 8-9 månader var han som allra värst, men det brukar vara en fas.
    Som sagt sonen sover fortfarande inte hela nätter, men så småningom gör det ju de.
    Gabriel 061217
  • Linn och Robin
    HopeNeverFades skrev 2008-09-19 12:23:29 följande:
    smilla75: ja eftersom vi har fått det utskrivet av läkare så kan jag lova dig att sömnproblemen är så allvarliga att han behöver det. det är inget dem skriver ut till höger och vänster så fort ett barn sover sämre. och det vi har provat i form av metoder och trix till att få vårat barn att somna har inte fungerat. och vad gör man när man inte fått sova mer än max 1h i sträck på natten, i lyxiga fall ett 2 eller 3h pass nån gång ibland under 5 månader.samt att sonen inte orkar vara pigg och glad på dagen för att han sover förlite så han bara gnäller.erik: visst tror jag oxå han kommer kunna sova bättre om ja vad vet jag några månader/år? men tror absolut det kommer. men man kan som inte bara vänta på det heller.. och för oss handlar det inte om att vi vill att han ska sova hela natten men att vakna en gång i timmen eller mer hela nätterna orkar man inte och som sagt inte han heller.linn o robin: detta är INGEN fas och det beror inte på tänder eller va fan alla kommer med som förslag för det håller inte i sig över 5 månader. han har allvarliga sömnproblem och han måste få hjälp. är medicin verkligen aldrig bra? säger du samma sak till de som har tex hjärtproblem?men jag frågade om erfarenheter och jag behöver inga indirekta förmaningar om att jag ska pröva metoder och att medicin är dåligt i stället. jag skulle oxå helst undvika detta till min son och det är inget vi bara ger utan anledning. min son mår dåligt av att inte sova! och jag mår dåligt och orkar inget på dagarna, inte vara trevlig, ingenting och varje natt är en kamp ofta med tårar.
    Men för 5 månader sedan var ju er son bara 3 månader?
    Tror alla barn mer eller mindre sover oroligt fram till 1 års åldern.
    Alla har faser vid olika tillfällen under uppväxten, och under 2 års ålder så kommer det faser med några månaders intervaller.
    Sonen som är 21 månader nu har helt plötsligt fått jätte svårt att komma till ro både under lunchvilan och inför kvällen.
    Har tagit drygt 1 timme innan han somnar under 1-2 veckors tid, så har det inte varit sedan han var 12 månader.
    Efter 1 års gränsen så har det gått bättre med sömnen, och nu vaknar han bara kring 4-5 ggr per natt.
    Jag har också mått dåligt, och inte orkat göra något utöver att ta hand om sonen, har varit till hudmottagningen där jag blev inskriven på sjukhuset p.g.a att jag kliade mig blodig p.g.a stress och för lite sömn.
    varje dusch/bad var ett helvete då jag inte kom ut ur duschen då jag kliade och kliade som av ren frustration.
    Kunde inte själv somna, och rev mig även i sömnen, hade utslag och såg ut som ett vandrande eksem, även i ansiktet.
    Har levt på betnovat och andra starka kortison salvor i ett års tid, fick även utskrivet atarax mot klådan för att jag skulle överleva natten.
    Jag vill inte klandra dig, men atarax kändes som starka mediciner för mig, jag tog 1-2 tabletter och det kändes dagen efter.
    Ett barn som är 8 månader sover oroligt, och jag mådde riktigt dåligt under den perioden då sonen tog 2-3 timmar på sig att komma till ro och somna, det var skrik och grin och han sov bara en kort stund för att vakna igen.
    Jag märkte tydligt av den fasen och den varade från 8 månader fram till 1år.
    Måste tillägga att vi har provat allt, ställde frågan till BVC och jag nämnde vad vi försökt.
    Hon sa att hon inte kunde hjälpa oss då vi redan försökt allt.
    Jag känner för dig och vet vad du går igenom just nu, hoppas du inte känner dig kränkt på något sätt.
    Om du har några frågor så fråga på
    Gabriel 061217
  • Linn och Robin
    HopeNeverFades skrev 2008-09-19 22:13:35 följande:
    ja för att han sov dåligt innan 3 mån tycker jag inte är ngt ovanlit och inte om han hade sovit "normalt" dåligt nu efter det heller men detta är inte normalt enligt läkare, bvc och de med erfarenhet.och sonen får såklart en dos som är för bebisar han får 2,5ml och är troligast inte så stark för honom då den inte ens fungerar?!visst jag vet om faser osv men detta har pågått länge och är ingen fas, de kan inte alltid ha faser/tänder som kommer osv även om det kan försvåra ytterligare.tycker inte du det varit bättre om du fått någon hjälp så du sluppit må så dåligt?hur var din son på dagen då? orkade han iaf?
    Hur mycket sover han per natt och hur lång tid tar nattningar?
    Hur många ggr vaknar han per natt?
    Vad är det läkare "drar för gräns" vid onormal sömn?
    Jag var till massvis med läkare, till BVC och på VC, men de fortsatte bara säga till mig att det är så att ha små barn och att jag var stressad och fick lite sömn.
    Gabriel 061217
Svar på tråden erfarenheter av atarax?