erfarenheter av atarax?
Vi fick utskrivet atarax till vår 10 månaders son när han fick nässelutslag... En biverkning var att han kunde bli trött så det är väl därför dom skriver ut atarax som "lugnande" men är det inte egentligen ett antihistamin?
Vi fick utskrivet atarax till vår 10 månaders son när han fick nässelutslag... En biverkning var att han kunde bli trött så det är väl därför dom skriver ut atarax som "lugnande" men är det inte egentligen ett antihistamin?
Detta står i fass:
Vad används ATARAX för?
Atarax används vid klåda och nässelfeber samt vid ångest och oro.
Min tvåa (nu 1½ år) sov inte en hel natt förrän han var ca 14-15 månader gammal. Han vaknade 3-8 gånger varje innan det. Men till sist började även han sova hela nätter helt av sig själv.
Jag menade inte att komma med förmaningar, förlåt!! Jag vet inte hur ni har det... Det är lätt för mig att sitta och säga hur ni skall göra. Jag antar att ert barn blivit ordentligt läkarundersökt efter ev. problem som kan störa sömnen? Tänkte om inte ataraxet heller hjälper... Vad skall ni göra då? Det är jobbigt när barnen inte får sin behövliga sömn... Lycka till!