Underbart med bonusbarn!!!! =)
Jag har varit bonusmamma som ni nu kallar det i snart ett år o jag trivs super även om jag inte ser mig som en mamma på något sätt.. jag är bara en vuxen person till som tycker om den här 9åriga killen något enormt mycke.. Vi två har en helt underbar relation och jag har förklarat för honom att jag inte är hans mamma men att jag tycker om honom jätte mycke och jag kommer alltid finnas där för honom.. Det som är bra för våran "familj" är ju att vi inte har några problem med varandra.. hans mamma accepterar mig o låter mig ha han själv även om pappan inte är med, min kille har inga problem med hennes man utan vi alla kommer överäns och fokuserar på barnet. Barn känner ju av om man inte är enade och även om vi inte alltid tycker lika dant stöttar vi varandra framför honom och sen för vi en diskution vi vuxna imellan när han inte är i närheten.. Det tycker jag är en helt underbar lösning och jag är tacksam över att slippa alla andra känslor man hör talas om...
Man kan inte kräva att man ska älska andras barn men man ska absolut kräva att man respekterar och behandlar barnet väl, oftast växer kärleken till varandra i sambans med att man får minnen tillsammans.
Själv har jag gillat min lilla familj sen den dagen den hamnade i mitt liv =)