• Smulanpus

Underbart med bonusbarn!!!! =)

Jag har ett bonus barn, världens goaste tjej på 4 år!! Super tacksamt barn att vara med och längtar efter henne när hon inte är här!

Därför blir jag lite ledsen över många inlägg man hittar här. Eller så har jag glidit in på dom negativa trådarna men uppfattningen jag fått är att många ser sina bonusar som ett ork och inte den glädje det är!

Vi har haft jätte strul med bio mamman, har varit en resa från helvetet och tillbaka! Har svårt för människan men det är ju inte lill tjejjens fel.
    Hon är en del av min sambo som jag älskar och jag älskar även prinsessan!

Hoppas det är fler som känner som jag om sina bonusar och att jag bara missat alla positiva trådar här =)

• Svar på tråden Underbart med bonusbarn!!!! =)
  • Smulanpus

Tack för inlägget, håller helt med dig!! man får alltid se till barnen!!!!

Skönt att höra att det finns fler än jag som tycker att det är helt underbart med dessa godingar =)

• Smulanpus

Barnen i sig är aldrig problemet, anser jag i alla fall. Det är dom vuxna runt om som skapar problemen av olika anledningar vad det nu kan vara.

Och jag håller med Moster Mala, barn ser inte sina halvsyskon som just det utan som sina syskon. Och det är väl meningen???!!

Jag hoppas det ialla fall =)

• Smulanpus

Jag har en halvsyster som det då ska kallas om det ska vara "rätt". Jag säger aldrig att jag har en syster och en halv syster utan att jag har två syskon. Jag gör ingen skillnad på hel och halv för för mig så räknas dom som lika mycket syskon även fast min vi inte har samma mamma.
    Varför ska man göra skillnad åt vare sig det ena eller andra hållet?

Är det då inte du som lägger större vikt vid att skilja på att dom är just halvsyskon? OCh visa på att det är en viss skillnad dom emellan? Barn bryr sig ju inte om sånt som regel, hel eller halv för dom är syskon syskon om dom inte får talat om annat för sig.

Vi ser nu alla olika på saker och ting =) men trådens huvudämne är nu så att jag ville få fram det positiva med att ha bonusbarn och sen om dom ser sina syskon som hel eller halv det ger sig ju när dom blir större =)

Svar på tråden Underbart med bonusbarn!!!! =)