Inlägg från: Carina73 |Visa alla inlägg
  • Carina73

Gnällig bebis med mamma

Hejsan

Min dotter var också väldigt gnällig som liten. Vi fick också gå och bära hela tiden...så fort man skulle sätta sig började hon skrika. När vi åkte bil började hon skrika så fort vi stannade för rött ljus o.s.v Hon var helt enkelt ett skrikigt barn. Nu vände väl detta lite tidigare än för din son. Tror hon var kring 4 månader.

Sedan dess har hon varit glad och nöjd för det mesta...tills hon fylde 1 år. Plötsligt fick hon ett himla humör!! Så fort något gick emot skrek hon hysteriskt i 10-15 min. Försökte jag ta upp henne blev det sju resor värre. Efter att ha pratat med andra mammor och förskolläraren på öppna förskolan började jag nonchalera henne när hon blev så. Hon fick ligga på golvet och skrika tills hon var färdig, och det blev en jättestor skillnad! Hon har fortfarande humör, men hon blir inte lika arg och inte lika länge nu mera.

Nu skriker din son kanske inte bara när något går emot. Men jag kan tänka mig att han helt enkelt har humör och är envis så som min dotter. När dom är små kan det vara svårt för dem att veta hur man ska hantera besvikelse eller ilska, det är ju något man måste lära sig.

Vet inte om det var så mycket till råd. Ville bara säga att jag vet hur jobbigt det är med skrikiga barn.

Stort lycka till!!

Svar på tråden Gnällig bebis med mamma