Gnällig bebis med mamma
Hej gumman.
Det låter likt Madicken, men oftas har jag haft inverkan att få henne lugn. Men det har varit många gånger som hon har fortsatt gnällt, så har jag satt ner henne, nä då ska hon upp igen o så fortsätter hon att gnälla.
De brukar få en ganska gnällig period runt 9mån, pga separationen från sin mamma/pappa. De börjar mer förstå att de är egna individer men kan inte riktig hantera detta själva.
Det kan även vara värmen, att en envis tand är påväg, att han inte riktigt kan komma till ro o bestämma sig för vart han trivs som bäst.
När jag själv har beklagat mig över Madickens gnäll perioder har jag oxå bara fått så där dumma svar, . Man vill ju ha konkreta svar ju!!
Jag har ofta använt mig av härda, ja det låter hemskt. Men härda o rå om sig själv så man orkar. Det gjorde du bra som åkte iväg.
Sedan se över den lille, verkar han ha ont osv. Om inte, finns där för han o ge mkt närhet. Helt plötsligt en dag är han inte gnällig o så kommer en lugn period, o sen en gnällig.
Åh, nu kom jag på en sak ju! En grej min BVC sa som verkade logisk, var att Madicken nog gärna ville kunna mer än vad hon kunde rent praktiskt. Att hon inte kunde förflytta sig som hon ville, kunda få tag på de saker som hon ville osv kunde resultera i frustration, alltså gnäll.
O, nej!! Vi är inga mirakel mammor, om du inte kan få han att sluta gnälla när du tar upp han så är det inget fel med din roll som mamma. Det är inte alltid min mamma kan få mig glad bara för att hon kramar om mig eller ger mig närhet, men hon är en lika bra mamma för det.
Tyvärr så har jag inga konkreta råd...
Men en stor o varm kram!!
>---- ----