• mytrouble

AVA St Petersburg

Planerar att göra mitt första ÄD-försök ute i Europa men har inte riktigt bestämt mig för klinik än.
    Ni som varit på AVA St Petersburg - vad är era erfarenheter av dem? Plus/minus? Det verkar som om de är bland de billigaste, t ex 34 100 kr för färsk embryotransfer, inte så långt att resa plus kort väntetid, eller? Tacksam för synpunkter!

• Svar på tråden AVA St Petersburg
  • helsingborg42

Hej TS,

jag är något så ovanligt som en man, där läser här och hängar med, fast inte så ofta jag skriver.
    Dock då anser jag att du bör leta upp lite info om olika kliniker:
    Jag såg t.ex. till min skräck ett medlem i en annan tråd, som fick konstaterat blödning, ÄNDÅ då pytsade man in lite mer medicin, satta upp embrion: "betala vid kassa 1, tack"
    Det är min övertygning att en seriös klinik INTE hade gjort så, därför slemhinnan ju inte var optimal, den var väl på väg att kollapsa, och det är väl inget att satsa på.

På dessa balt-kliniker har man väldigt kort väntetid, trots att man kan förmoda att många donatorer har ett slavisk utseende som inte harmonerar med den skandinaviske (bemärk att dem kanske ser skandinavisk ut, men hårfärgning ändrar inte genetik, endast kosmetisk utseende).
    Visst är där många som lyckas (drygt 35%) men det går att hitta kliniker, som har bättre resultat.
    Men som du vet, då har du brått, därför du börjar få åldern emot dig. Finns flera länker till olika kliniker här på FL, bara att söka på inläggen, då hittar du.

Hoppas du väljer rätt klinik för dig.

Lycka till

• Squirl

Hejsan mytrouble, jag har läst härinne ganska länge och har även egen erfarenhet i ämnet.
    Jag tror inte jag läst något negetivt om AVA-Peter (om man bortser ifrån snigelfart på mailkontakten)
    De är seriösa och upplevs som att de gör allt för att lyckas. Dessutom är St Petersburg en trevlig stad med många roliga matställen och restauranger, förutom allt kulturellt som man måste se innan man dör.

Det negativa är att man måste ha visum. Det kan bli ett problem vid färskförsök eftersom visumet bara sträcker sig över ett visst antal dagar.

@helsingborg: jag tror att det är dags att ta fram geografiboken för Ryssland är ingen baltstat.

• helsingborg42

Nej, Squirl, visst inte, och du har rätt i att St.Petersburg har många sevärdigheter (Jag har själv varit i staden 3 ggr, så jag vet.
    Men detta har inte så mycket med kliniken att göra.

Dock har jag ett litet tips om visumet. Du kan få ett så kallat multipelvisum.
    Du måste då be kliniken om att bjuda in dig till Ryssland, och denna inbjudan kan du sen skicka till konsulatet och få ett visum, som gäller för ett år och ett antal inresor.
    Då har du inga problem med färska ET

• Squirl
    helsingborg42 skrev 2008-09-15 11:51:29 följande:
    Nej, Squirl, visst inte, och du har rätt i att St.Petersburg har många sevärdigheter (Jag har själv varit i staden 3 ggr, så jag vet.Men detta har inte så mycket med kliniken att göra.Dock har jag ett litet tips om visumet. Du kan få ett så kallat multipelvisum.Du måste då be kliniken om att bjuda in dig till Ryssland, och denna inbjudan kan du sen skicka till konsulatet och få ett visum, som gäller för ett år och ett antal inresor.Då har du inga problem med färska ET
    Nej sevärdheterna har inte med kliniken att göra, det utgår jag ifrån att trådskaparen förstår. Om du läser igen så står det att DESSUTOM är Petersburg en trevlig stad.
  • Squirl
    helsingborg42 skrev 2008-09-15 11:51:29 följande:
    Nej, Squirl, visst inte, och du har rätt i att St.Petersburg har många sevärdigheter (Jag har själv varit i staden 3 ggr, så jag vet.Men detta har inte så mycket med kliniken att göra.Dock har jag ett litet tips om visumet. Du kan få ett så kallat multipelvisum.Du måste då be kliniken om att bjuda in dig till Ryssland, och denna inbjudan kan du sen skicka till konsulatet och få ett visum, som gäller för ett år och ett antal inresor.Då har du inga problem med färska ET
    Nej sevärdheterna har inte med kliniken att göra, det utgår jag ifrån att trådskaparen förstår. Om du läser igen så står det att DESSUTOM är Petersburg en trevlig stad.
  • mytrouble

Squirl: Tack för svar! Ja, det intrycket av AVA Peter som du säger har jag också fått. Och deras hemsida verkar seriös.
    Och helsingborg42 tackar jag för tipset om multipelvisum

• mytrouble
    Svar på #1
    helsingborg42: Du kommer möjligtvis inte ihåg i vilken tråd du läste det där om den som hade så negativ erfarenhet av St Petersburg? Och har du själv förslag på kliniker som är bättre/har bättre resultat?
  • mytrouble
    Svar på #1
    helsingborg42: Såg nu det jag tror du pratade om i en annan tråd. Hon hade varit i Riga iofs. Håller dock med dig om att det verkade läskigt oseriöst av den läkaren...
  • hymafr

helsingborg42: Vet du om man kan få multipelvisum från en klinik? Jag trodde att det bara var andra sorters företag. Och hur gör man med sina anhöriga som följer med. Kan kliniken bjuda in dem också fastän de inte är patienter/kunder hos dem?

Svar på tråden AVA St Petersburg