• Squirl

AVA St Petersburg

Hejsan mytrouble, jag har läst härinne ganska länge och har även egen erfarenhet i ämnet.
    Jag tror inte jag läst något negetivt om AVA-Peter (om man bortser ifrån snigelfart på mailkontakten)
    De är seriösa och upplevs som att de gör allt för att lyckas. Dessutom är St Petersburg en trevlig stad med många roliga matställen och restauranger, förutom allt kulturellt som man måste se innan man dör.

Det negativa är att man måste ha visum. Det kan bli ett problem vid färskförsök eftersom visumet bara sträcker sig över ett visst antal dagar.

@helsingborg: jag tror att det är dags att ta fram geografiboken för Ryssland är ingen baltstat.

• Squirl
    helsingborg42 skrev 2008-09-15 11:51:29 följande:
    Nej, Squirl, visst inte, och du har rätt i att St.Petersburg har många sevärdigheter (Jag har själv varit i staden 3 ggr, så jag vet.Men detta har inte så mycket med kliniken att göra.Dock har jag ett litet tips om visumet. Du kan få ett så kallat multipelvisum.Du måste då be kliniken om att bjuda in dig till Ryssland, och denna inbjudan kan du sen skicka till konsulatet och få ett visum, som gäller för ett år och ett antal inresor.Då har du inga problem med färska ET
    Nej sevärdheterna har inte med kliniken att göra, det utgår jag ifrån att trådskaparen förstår. Om du läser igen så står det att DESSUTOM är Petersburg en trevlig stad.
  • Squirl
    helsingborg42 skrev 2008-09-15 11:51:29 följande:
    Nej, Squirl, visst inte, och du har rätt i att St.Petersburg har många sevärdigheter (Jag har själv varit i staden 3 ggr, så jag vet.Men detta har inte så mycket med kliniken att göra.Dock har jag ett litet tips om visumet. Du kan få ett så kallat multipelvisum.Du måste då be kliniken om att bjuda in dig till Ryssland, och denna inbjudan kan du sen skicka till konsulatet och få ett visum, som gäller för ett år och ett antal inresor.Då har du inga problem med färska ET
    Nej sevärdheterna har inte med kliniken att göra, det utgår jag ifrån att trådskaparen förstår. Om du läser igen så står det att DESSUTOM är Petersburg en trevlig stad.
Svar på tråden AVA St Petersburg