Inlägg från: Frediza1980 |Visa alla inlägg
  • Frediza1980

Min mor är heeelt galen-måste man ha kontakt med mormor för barnens skull????

hej! jag har inte läst tråden. men nej det behöver du inte!!! omge dig med människor som får dig och din familj att må bra och bryr sig om er.
    vi har ett liknande problem men med farmor och vi har inte slutat att höra av oss eller att hålla henne uppdaterad. Men vi har slutat vilja att hon ska bry sig mer och vara mer intresserad, tex så föreslår vi inte längre att hon ska komma(har gjort det många gånger men det blr alltid ett nej)
    Vi har en mormor som är helt underbar och lika så faster som alltid ställer upp och många andra som älskar våran dotter över allt

Ibland så räker det med att släppa taget, sluta önska att ens mamma var en annan person, eller försöka förändra någon, förstår du hur jag menar? Livet blir mycket lättare
    Hoppas att det löser sig för er

• Frediza1980
    Molly i Skåne skrev 2008-09-09 17:23:48 följande:
    Tack så mycket! Det känns jätteskönt med fin respoms, även om det är trist att så många andra har liknande hemska upplevelser! Skall försöka jobba på att acceptera "gilla läget" och gå vidare. Ha det bra!
    Ja det är jätte trist att det ska vara så. och det är absolut inte lätt att "gilla läget" min sambo har verkligen haft det jobbigt, men nu är han mindre ledsen för han vet hur dan hon är och att det inte speglar honom på något sätt.  hon är som hon är och det fins inget vi kan göra för att ändra på det, hon är inte intresserad helt enkelt. Vi har sagt det att vi hellre träffar henne 1 gång vart annat år och det är trevligt än ofta och ledsamheter. Jag tror absolut att det är bättre för barnen dessutom.
    Ett jättelycka till till dig
Svar på tråden Min mor är heeelt galen-måste man ha kontakt med mormor för barnens skull????