Inlägg från: dalejo |Visa alla inlägg
  • dalejo

Ni som haft moderkaksavlossning men fött syskon efter det

Förlorade vår dotter i s k tyst placentaavlossning. Ni som haft moderkaksavlossning och sedan fött barn efter det (alltså ny graviditet efter denna händelse). Hur var er graviditet? Hur stor bedömde läkarna risken vara för att det skulle hända igen ? vilka kontroller fick ni göra ? fick ni äta nån medicin ? var ni sjukskrivna under graviditeten? fick ni några speciella förhållningsregler t ex inga lyft eller dylikt? blev förlossningen igångsatt tidigare och i så fall i vilken vecka ? I vilken vecka drabbades ni av placentaavlossningen ? Snälla ni svara, vill så gärna försöka få barn igen men är livrädd att samma sak ska hända.

• Svar på tråden Ni som haft moderkaksavlossning men fött syskon efter det
  • dalejo

Hej!

Tack för ditt utförliga svar. Hoppas fler vill svara som gått igenom samma sak. Det är så roligt att höra att nästa graviditet kan gå bra och att man faktiskt får åka hem från BB med en liten levande bebis! Jättegrattis till din lilla pojke. Jag har också fått tagit blodprov för att se om ev koagulationsrubbning men jag har ej fått svar än. Blev du erbjuden kejsarsnitt eller var det hela tiden bara tal om vaginal förlossning ? Om jag blir gravid igen skulle jag helst vilja föda vaginalt då jag hade en bra förlossning med Linnea men jag är så rädd att något ska hända under förlossningen och att dom då inte hinner ta ut barnet i tid därför är jag lite inne på snitt nästa gång ? Hur kände du dig psykiskt dagarna innan förlossningen ? Kände du dig helt lugn med en vaginal förlossning?

Svar på tråden Ni som haft moderkaksavlossning men fött syskon efter det