ett plus ett skrev 2008-09-01 14:16:40 följande:
Jag har pratat med en gammal granne som är barnmorska och hon trodde att det nog var äl jag hade förra tisdagen. Fick en slemklump med lite blod i och mensvärk. På äl-testerna blev det dessutom två streck (ett svagare), det har jag aldrig fått förut, så stegringen var kanske en eller två dagar innan. Hon sa att eftersom jag inte haft äl på väldigt länge kan kroppen ha försökt veckan innan och därför hade jag mensvärk då med och att den nu gjorde ett nytt försök. Så gravtesterna jag gjort var ju isf rätt onödiga eftersom det är en vecka kvar till bim isf :) Min mensvärk har släppt lite, bara svagt molande kvar nu, men hon sa att det kan bli så i början när kroppen ska komma igång igen, att allt känns lite mer. Man kan även få pms-symptom man inte haft förut, så ingen idé att leta grav-symptom på med andra ord. Så blir inget test förrän om tidigast en vecka för min del. Hur har det gått för er andra?
Ja du det verkar spöka lite överallt, inget plus ännu och ingen mens, men idag har ja haft typ mensverk så den kommer väl snart, Pratade med BM idag och om den inte kommer ska ja testa om en vecka igen.. Har aldrig varit med om detta tidigare :S