Inlägg från: Amarena |Visa alla inlägg
  • Amarena

Vi som bor i Italien. :-)

Jag fick leta länge....men....Jag hittade den!!

• Amarena

intehemma och Patata: Tack!! och GRATTIS intehemma till graviditeten!!

Här hemma kretsar allting såklart runt vår lilla sköldpadda! Barnläkaren på fatebenefratelli sa att det är bra om jag ammar oftare än varannan timme, eftersom hon är så liten, och jag tror att hon måste ha hört honom...Jag känner mig som en mjölkmaskin som arbetar dygnet runt, men så länge hon växer och är nöjd så är jag det med...om än lite trött! Fasar lite för hur jag ska orka när G går tillbaka till jobbet på måndag, vem ska ge MIG mat då?!!
    Som tur är väger hennes blickar och mimspel upp för mycket av tröttheten. Helt fantastiskt att bara ligga och titta på henne!

• Amarena

Haha! "förbjudna listan" är i stort sett avverkad! Är jag den enda som går upp mer i vikt EFTER förlossningen än under själva graviditeten?!

• Amarena

Ahh...somn!! Det kanns som om jag inte sovit ordentligt pa 2 veckor, vilket jag ju inte har heller! Men jag antar att det ar for kort tid for att fa borja klaga... Men lite lite kanske ar ok?!....
    Angaende vikten sa har jag gatt ner exakt de 6,5 kg som jag gick upp, men hungern ar helt enorm sa jag vantar mig ingen fortsatt minskning direkt! Daremot ar kroppen inte riktigt sig sjalv an, ser ut som i 4:e manaden fortfarande, men det drojer val lite innan man ar sitt gamla jag igen. Mest irriterande ar att arret (efter snittet) liksom ar som en hard liten limpa under huden, undrar hur lange det ska vara sa?
    Vi ar forresten och halsar pa lite italiensk slakt och jag far sa manga BRA RAD!!!...som jag inte bett om Som tur ar inte fran G:s foraldrar som haller sig ganska lugna pa den fronten, fastrarna ar varst! Idag aker vi hem igen, skont!!!!!

• Amarena

Vet ni nån affär i Rom eller internetsida där man kan köpa bärsjalar? Alt. vad det heter på italienska så kan jag söka själv. Annars får jag beställa till Sverige.

• Amarena

intehemma: Jag surfade runt igår på egen hand och beställde tillslut en "Sleepy Wrap" ända från USA! Det blev konstigt nog bara hälften så dyrt som att köpa en liknande från Sverige. Italienska priser som jag hittade på Internet var inte att tänka på, drygt 100 ? ville de ha för en sjal!! Varför är det alltid så!? Använder du tygblöjor? Jag ville göra det från födseln, men hann inte riktigt med att beställa i tid, men väntar nu på leverans från Sverige, samma där med italienska priserna... Man ska tjäna mindre och betala mer, hur går det ihop?!

Patata: Har kollat in de där ergo-selarna också, men tänkte börja med sjal eftersom min plutta är så liten ännu, har läst mycket bra om dem dock!

• Amarena

intehemma: Skojar du!!?? Det hade jag inte ens tänkt på! Klantigt, nu fick jag en klump i magen.... Jag får hålla tummarna och hoppas på det bästa...

• Amarena

Ni verkar så trevliga allihopa!! Skulle vara roligt att ordna en Sverigeträff! Var bor ni någonstans? (Ni kanske redan haft någon?)

• Amarena

Tuntalisa: Svårt sånt där med skällande hundar och huruvida man ska säga till eller inte. Jag tycker absolut att man kan prata med grannen om att man störs av hunden, men sen kan det säkert vara ganska svårt för grannen att få hunden att sluta skälla. Fast på nåt sätt känns det väl bättre om man sagt till och grannen vet att han borde göra något åt problemet. Vi bor mitt ute på landet och har inte mindre än 16 grannhundar som skäller på nätterna. Efter ett tag hör man de faktiskt inte (lika mycket) längre!

• Amarena

Nu har sjalen kommit! Ingen tull och snabbt gick det! Kan rekommenderas med andra ord, www.sleepywrap.com Ganska billigt blev det också, 350 kr typ!

Svar på tråden Vi som bor i Italien. :-)