• Midsommarafton 77

Oupptäckt glutenintolerans möjlig orsak till ofrivillig barnlöshet??? Någon som har info att dela med sig

Kollat runt på nätet om detta och finns massor med information att läsa om detta. Undrar om det finns någon här på Familjeliv som försökt bli med barn länge och alla prover visar normalt. Sedan kanske det är en oupptäckt glutenintolerans som ligger bakom.

Börjar mer och mer fundera på att man kanske drabbats, men jag har ändå inte gått ner i vikt, men kanske inte alltid behöver vara en viktnedgång om man inte tål gluten.

Ni som vet mera om detta med att svårt att bli med barn, och sedan upptäckt med blodprov att ni har glutenintolerans så skriv och dela med er av era erfarenheter.

Vi har försökt sedan mars-april 2007.
  • Svar på tråden Oupptäckt glutenintolerans möjlig orsak till ofrivillig barnlöshet??? Någon som har info att dela med sig
  • Midsommarafton 77
    marigirl skrev 2008-08-29 18:19:29 följande:
    Har du glutenintolerans? Oftast om man har glutenintolerans så går man ner i vikt på grund av näringsbrist och klart om man inte får tillräkligt med näring så kan man ha svårt att få barn. men sålänge du inte känner dig trött eller har andra tecken på näringsbrist så behöver du inte oroa dig för det. men annars kan du pröva med glutenfri kost ett tag.

Nej, men man börjar undra vad orsaken egentligen är då man inte blir gravid och inga fel hittats på barnlöshetsutredningen. Så därför börja rman ju kolla runt vad orsaken kan vara.

Trött känner jag mig ofta, men någon viktnedgång har jag inte haft.

Ändå undrar man om glutenfri kost ett tag kunde hjälpa till för att bli gravid.

Vi har försökt sedan mars-april 2007.
Svar på tråden Oupptäckt glutenintolerans möjlig orsak till ofrivillig barnlöshet??? Någon som har info att dela med sig