• Strix

Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?

Hej, har precis hittat hit. Skrapades igår efter mitt andra MA och ska på missfallsutredning om två veckor. Har kollat i tråden för att få lite info från er och det fick jag - tack. Är lite orolig över väntetiderna. Jag fyller 38 om ett halvår och vi har försökt bli föräldrar i två och ett halvt år så tiden rinner verkligen ifrån oss.

• Strix

majka79, har du redan fått svar på prover som togs 23 oktober?? Jag har hört att det tar mellan 4 och 8 veckor att få svar.

• Strix

Jag har slutat blöda efter skrapningen och psyket börjar återhämta sig. Ska på första samtal inför missfallsutredningen nästa vecka. Tycker allt går väldigt långsamt framåt och ser inte fram emot att behöva vänta två månader på resultatet av undersökningarna... Men man har ju inget val.

• Strix

Det låter ju jättebra! Var går gränsen?

Jag fick till slut endast göra koaguleringstest och testa APC-resistans. Inget svar där heller. Så, nu blir det att vänta på nästa graviditet och hoppas. Blir det missfall igen så kanske jag får göra resten av testerna.

• Strix

Har nu förstått vikten av folsyra och trombyl. Ska ta mer folsyra och be om trombyl nästa IVF.

• Strix

På flera IVF-kliniker får man 5 mg folsyra om dagen när behandlingen påbörjas och sedan trombyl från insättningen av embryot. Detta för att hjälpa embryot att utvecklas och stanna kvar.

Svar på tråden Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?