• ssknurse

Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?

Någon som vet hur länge man behöver vänta på att bli kallad till missfallsutredning och därefter innan man får svar på varför man får upprepande missfall

• Svar på tråden Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?
  • Mikes bride

Jag fick kallelse och tid att träffa läkare ca 4 veckor efter 3:e missfallet. Därefter väntar vi på att träffa henne igen och att få våra provsvar. Har väntat 2 månader nu, men då har det varit semester också, så vi visste att det skulle ta lite tid.

• StoraD

hej, det är nog olika i olika landsting, jag fick vänta ett par veckor på kallelse, och sen ytterligare några veckor innan jag fick min tid.

ang. provsvar så varierar det, vissa provsvar fick jag efter 2 veckor, andra (kromosomprovet) dröjde en månad.

lycka till med utredningen, kram

• ssknurse

Tack hoppas det går fort, jobbigt att vänta,

• sjörre
    Svar på #3
    Vi väntade och väntade och väntade... Till slut ringde min tjej och det visade sig att vi fallit mellan stolarna bla pga strejen som var tidigare. Tid fick vi till den 25:e augusti men detta var c:a 4 månader efter tredje missfallet. Nu hade hon oplanerat blivit gravid igen och detta sa vi innan vi kom till utredningen och vi uppfattade det som att vi skulle få en utredning i varje fall. Väl där blev det ingen utredning men ett VUL som visade ett fullt friskt foster på 9 v plus 4 dagar. Nästa måndag är det dags igen, vi är väldigt nervösa för ett fjärde missfall!
  • mamarazzi

Oj vad snabbt ni har fått komma på utredning. Jag fick mitt 3:e mf i juni och har fått en bekräftelse på att jag troligtvis kommer att få utredning i oktober...

• Bling1975

Jag fick mitt tredje mf i slutet av maj, men vi skulle åka på vår bröllopsresa och vara borta hela juni och sedan var det semestertider så fick vi tid för utredning först i Augusti. Men från det att jag ringde när de öppnade så behövde jag bara vänta två veckor på en tid.

Vissa av proverna ska tas på dag 3 i menscykeln och sedan tog det drygt tre veckor för läkaren att få resultatet, så för vår del blir det en väntan på ytterligare 6 veckor för återbesöket.

Men det beror nog lite på var man bor och var man går. Både min IVF klinik som skrev remissen och kliniken som gör utredningen är privata. Inom landstinget kan man ju ibland få vänta en stund på kallelsen.

Stitch längtar efter Lilo
  • mamarazzi

Japp min väntetid är på landstinget. Jag kanske inte behöver skriva att jag letar privat nu.

• Bling1975

Visst är väntan olidlig mamarazzi.. Hoppas du hittar någon som tar emot dig snart!

Stitch längtar efter Lilo
  • mamarazzi

Tack sööta Bling! Ja jag väntar på att en klink ska ringa tillbaka men tror du att de gör det?! Får väl ta mig i kragen och ringa imorgon igen...

• mamarazzi

Åh, vad kul om en "klink" ringer. Men det är ju troligare att det är en klinik.

Svar på tråden Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?