Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?
Någon som vet hur länge man behöver vänta på att bli kallad till missfallsutredning och därefter innan man får svar på varför man får upprepande missfall
Någon som vet hur länge man behöver vänta på att bli kallad till missfallsutredning och därefter innan man får svar på varför man får upprepande missfall
Jag fick kallelse och tid att träffa läkare ca 4 veckor efter 3:e missfallet. Därefter väntar vi på att träffa henne igen och att få våra provsvar. Har väntat 2 månader nu, men då har det varit semester också, så vi visste att det skulle ta lite tid.
hej, det är nog olika i olika landsting, jag fick vänta ett par veckor på kallelse, och sen ytterligare några veckor innan jag fick min tid.
ang. provsvar så varierar det, vissa provsvar fick jag efter 2 veckor, andra (kromosomprovet) dröjde en månad.
lycka till med utredningen, kram
Tack hoppas det går fort, jobbigt att vänta,
Oj vad snabbt ni har fått komma på utredning. Jag fick mitt 3:e mf i juni och har fått en bekräftelse på att jag troligtvis kommer att få utredning i oktober...
Jag fick mitt tredje mf i slutet av maj, men vi skulle åka på vår bröllopsresa och vara borta hela juni och sedan var det semestertider så fick vi tid för utredning först i Augusti. Men från det att jag ringde när de öppnade så behövde jag bara vänta två veckor på en tid.
Vissa av proverna ska tas på dag 3 i menscykeln och sedan tog det drygt tre veckor för läkaren att få resultatet, så för vår del blir det en väntan på ytterligare 6 veckor för återbesöket.
Men det beror nog lite på var man bor och var man går. Både min IVF klinik som skrev remissen och kliniken som gör utredningen är privata. Inom landstinget kan man ju ibland få vänta en stund på kallelsen.
Japp min väntetid är på landstinget. Jag kanske inte behöver skriva att jag letar privat nu.
Visst är väntan olidlig mamarazzi.. Hoppas du hittar någon som tar emot dig snart!
Tack sööta Bling! Ja jag väntar på att en klink ska ringa tillbaka men tror du att de gör det?! Får väl ta mig i kragen och ringa imorgon igen...
Åh, vad kul om en "klink" ringer. Men det är ju troligare att det är en klinik.