Vänta hur länge till kallelse för att komma till missfallsutredning?
Någon som vet hur länge man behöver vänta på att bli kallad till missfallsutredning och därefter innan man får svar på varför man får upprepande missfall
Någon som vet hur länge man behöver vänta på att bli kallad till missfallsutredning och därefter innan man får svar på varför man får upprepande missfall
Tack hoppas det går fort, jobbigt att vänta,
Ja väntan är lång både innan man får komma till utredning och sen innan man får veta vad prover vissar.
Själv väntar jag på att få komma till utredning, har beställt tid även privat nu.
Majka: Vilka blod prover fick du ta?
Någon som vet hur man kommer in på någons blogg?
al72: vilka specifika prover vet du det?
al72: vilken medicin skall du i så fall ta?
sa dom varför man skulle ta ett nytt prov igen om 2-3 mån?
nej inte än, skall i och försig imorgon till carema men jag vet inte om de har kunskaper om sådant här, väntar på landstinget men inte hört något än är 1 mån de fick remissen, dåligt att de inte hör av sig
ja ha då har man varit hos dr, jag fick träffa en jättebra läkare jag var inställd på att de hade dålig information om sådant. Hon var jätte duktig en massa prover skall tas, skall dit imorgon igen för att göra detta.
Hon gjorde en hydrosonografi med koksalt vaginalt, hon såg en svag vägg i livmodern och ev en polyp men hon var inte helt hundra, därför vill hon att jag skall göra en Hystroscopi, så nu får man bara vänta på att få kallelse till det, men hon trodde inte det skulle ta så lång tid.
Det ända som skrämmer mig är att man skall sövas tycker inte om det. Men men det får man ta bara de hittar felet och att man förhoppningsvis kan bli gravid efter det så
majka: de tog PK, APPT, Trombocyter, kromosomanalys på både mig och mannen, parvovirus, Toxoplasma gondi, Lupus antikoagulans, a-kardiolipin
al72: Ja det är skönt att det händer något, hoppas nu inte tar för lång tid att få göra Hystroscopin
puffar lite i tråden
majka. efter de gjorde vul + koksalt som sprutades in har jag haft bruna flytningar innan mens
Ringde op ang hysterscopin har fått tid i slutet av oktober skönt så man sen kan komma igång igen förhoppningsvis med IVF, har inte fått reda på blodprovsvaren ännu
puffar lite i tråden. Hur är det med er tjejer??
sök på google för att kolla,
Feia:Hej och välkommen, själv har det gått 2 mån genom landstinget och inget har hänt, därför sökte jag privat och alla blodprover är tagna och väntar nu på en hysterskopi. Ja jag vet hur jobbigt det är är i samma sits som dig ålder och har 3 missfall bakom mig senaste efter IVF. Man vill inget mer än få barn och tiden bara rinner iväg