Inlägg från: Viggo och pyrets mamma |Visa alla inlägg
  • Viggo och pyrets mamma

hjälp hon spyr av nan1

HAr tyvärr inget tips till dig men min pojk äe också kräksbarn även om han inte verkar kräkas så mycket som din, ni har inte diksuterat med BVC om babysemp ersättningen kankse får henne att spy mindre, det är nån liten skillnad mellan den och nan och det kan ju vara det som gör så att hon spyr lite mindre iaf. Men iaf, min svågers dotter kräktes också mycket och han sa att för dem så minskade det när hon började äta mer och mer fast föda alltså runt 6 mnd och det verkar som att det kommer göra det för oss också för Viggo får gröt på kvällen nu och den kräks han aldrig upp.

• Viggo och pyrets mamma

japp det kan de, det trodde de att viggo hade när han var 6 v, vi blev inlagda över natten för att han kräktes så mycket men det var när det var riktig värmebölja så han blev slö av det så han fick vätske drop ett par timmar under natten iom att vi kom in på kvällen, men du kan lätt kolla om ditt barn är uttorkat genom att kollafontanellen är den riktigt insjunken så är det läge att ringa åtminstone bvc om det är vardag, har de inte kollat om hon har reflux?? lite insjunken är dock fontanellen alltid.

I have a kid skrev 2008-08-23 13:02:11 följande:
    gbg74 jo vi rapar henne.. men hon spyr mindre om vi inte gör det, ååå igår var så hemskt skulle kolla ca 1timme efter måltid om hon hadde bajjat i blöjan så jag kunde byta innnan vi skulle sova. å hon spydde så som dom bara gör på film, guud det bara forsade ut från hennes mun halva våran soffa ((vi har en jätte lång stor soffa) var täckt i tjocka spyor hela jag, & golvet det var riktigt läskigt kan spädisar ha magsjuka????
Svar på tråden hjälp hon spyr av nan1