• I have a kid

hjälp hon spyr av nan1

Hej har en liten prem tjej på 2 månader som föddes i vecka 29+4 . och hon har haft problem med MKT kräkningar, då hon var några veckor så föst prövades pre nan hyn ersättning, funkade inte så bra. sen prövade dom nutramigen, funkade inte heller,
    hon spydde massor, när vi fick börja fara hem så gav vi pre nan hyn, (((recept belagd)) men dom ville inte ge oss recept på det då hon blev utskriven från neo. så då började vi med nan 1, och hon spyr tjocka spyor av denna ersättning inte bara 1 gång hon spyr ner sig helatiden och hadde inte gått upp i vikt sisst på bvc vägde 3.kg samma som då vi blev utskrivna från neo. vad ska vi ge henne???? hon orkar inte eller vill inte amma heller. HJÄLP!!!!

• Svar på tråden hjälp hon spyr av nan1
  • EttElaktTroll

Kan du inte pumpa då om hon inte kan/vill amma? och ge på flaska?
    måste ju va ngt hon inte tål.. kolla vad dom innehåller och om det finns ngt som är samma.

klarade hon det ni fick på recept? då är det väl bara säga till att det är det ni måste ha?

• I have a kid

EttElaktTroll
    ja men jag kan inte pumpa så mkt 90ml som hon ska ha var 3 timme. nja pre nan hyn är ju för premtur barn hon räknas inte som det nå mer eftersom att hon skulle varit här 26 augusti .

• mamma på vift

Max kräktes oxå jätte mycket av ersättningen...vi testade alla kändes det som, han hade en omogen magmun som inte slöt tätt därför kom det upp igen. Kan det kanske vara något sådant?? På apoteket ska det finnas ett pulver som man kan blanda i ersättningen så att när det hamnar i magen så tjocknar det och blir svårare att kräkas upp, kanske kan vara nått att testa!

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • knäppisen

Äter hon fort ? Eller hon kanske sväljer mkt luft o då kräks de lätt. Det finns flaskor som ska eliminera luften. Mam Ultivent är kass men Dr Brown är bra. Tycker jag i alla fall.

Eller så är hon kraftigt mjölkallergisk så hon spyr även av Nutramigen. Finns en annan variant som heter Neocate som är 100% fri från mjölkproteiner.

• HelenS

Jag tänkte också tanken att hon kanske får förmycket för fort. Jag tycker alla flaskor har förstora hål för ersättning. Dr Brown rekomenderar jag också.

Funderar på Pre Nan Hy, den fick vi också, och jag vill minnas att vi var ett antal vändor på apoteket för att hämta ut nytt. Synd att ni inte kunde få fortsätta med det.

• I have a kid

hej!!! var på vägning idag på bvc och hon hadde gått upp från 3010g till 3320 g på 3 dagar CHOKAD
    hon vägdes på bägge vågarna den vågen hon vägde 3010 på i onsdags och den som hon vägdes på idag enligt bm så vägde bägge vågarna lika... men jag var inte med då hon vägdes på den vågen som visat 3010 sisst vi var där,

sen så fortsätter vi med nan 1

har dr brown flaska

ochh har prövar att mata sakta fort, å ta pauser inget hjälper

• Tindra02
    Svar på #6
    Ja men då så
    Är säkert ett kräk barn, min grabb var sån.
    Stod som kaskader om han, men han ökade i vikt ändå...
    Skönt för dig!!
    I have a kid skrev 2008-08-22 19:59:30 följande:
    hej!!! var på vägning idag på bvc och hon hadde gått upp från 3010g till 3320 g på 3 dagar CHOKADhon vägdes på bägge vågarna den vågen hon vägde 3010 på i onsdags och den som hon vägdes på idag enligt bm så vägde bägge vågarna lika... men jag var inte med då hon vägdes på den vågen som visat 3010 sisst vi var där, sen så fortsätter vi med nan 1har dr brown flaska ochh har prövar att mata sakta fort, å ta pauser inget hjälper
  • I have a kid

Tindra02 OKEJ.. har du nått råd hur får man dom att kräka mindre om det nu går???

och hur fasen gör man föra att skydda sängkläder å i vagnen ??

har prövat dubbla handukar och palst påsar under funkar ej

• Tindra02
    Svar på #9
    I have a kid skrev 2008-08-22 20:06:50 följande:
    Tindra02 OKEJ.. har du nått råd hur får man dom att kräka mindre om det nu går???och hur fasen gör man föra att skydda sängkläder å i vagnen ??har prövat dubbla handukar och palst påsar under funkar ej
    Kräker hon en stund efter då eller?
    Vi såg till och hålla uppe mot axeln så hade han fri väg bakåt
    Och kom det inte direkt så satt vi så ett tag...
    Så många ggr han kräkt ner hela mig eller pappa och soffa, farmor, farfar m fl innan man lärde sig...
    Du får testa dig fram...
    Vet inte mycket mer tyvärr
Svar på tråden hjälp hon spyr av nan1