• pulmones

Tiden efter sfinkterruptur vs kejsarsnitt, vilket är bäst/värst?

Ofta brukar ju den första förlossningen vara den som orsakar störst skada och de andra blir lättare, oftast.
    Vad har läkarna sagt om det?, finns det inte någon statestik på hur förlossningarna brukar bli för de flesta efter en sfinkterruptur? kan du inte starta en sån tråd här också kanske?

Ett snitt KAN också ge tråkigheter, kanske är siskerna mindre med en vaginal än vad ett snitt är?. Hör med din bm och läkare, vad tycker dom?

Skriv upp negativa och positiva orsaker på ett papper, sen tar du det beslutet och sen försöker du njuta av tiden som är kvar av din graviditet. en sån här stor fråga tär på hjärnan . Vid min förra graviditet fick jag också välja och jag velade sönder fan hela min graviditet!

Vad du än väljer så hoppas jag det kommer kännas rätt för dig och att förlossningen går så bra den bara kan

• pulmones

så är det! där sa du något extremt vettigt, "man måste VILJA föda vaginalt för att man ska hitta lugnet....". Det är väldigt sant, vill man inte är man inte öppen för alla "snälla övertalningar", det tar bara onödig tid!
    man måste bara erkänna sin vilja och sen ta beslutet, men mitt råd kvarstår: bestäm dig, stå på dig och sen njut av din graviditet . Du är inte modigare för att du väljer vaginalt (eller tvärt om), du är modig som lyssnar till ditt hjärta och din hjärna.

norgesessan skrev 2008-08-18 10:42:11 följande:
    JAg brast partiellt, och plågades en månad, så jag födde vaginalt gången efter det, (gick bra) och ska göra det igen...Keisarsnitt kan också gå dårligt, men med 6 månaders lidande hadde nog jag också övervägt snitt.Efter nåt sånt måste man vilja föda vaginalt for att man ska hitta lugnet till att göra det...tycker jag..
Svar på tråden Tiden efter sfinkterruptur vs kejsarsnitt, vilket är bäst/värst?