VIHPS VIII
Kram till Caribe. Tänker på dig vännen.
Kram till Caribe. Tänker på dig vännen.
Infan: Du har väl kollat att den kompisen verkligen äter fisk. De flesta vegetarianer gör nämligen inte det. Annars lät det verkligen gott! Ananaspaj - mums!!
Hej tjejer!
Aggis, det blev nog inte riktigt rätt tror jag .
Laktovegetarian: vegetarian som äter mjölkprodukter
Laktoovovegetarian: vegetarian som äter mjölkprodukter _och_ ägg
Vegan: vegetarian som inte äter några animaliska produkter alls, det dvs inte ens honung
Det vanliga är att om man säger att man är vegetarian så är man laktoovovegetarian.
De som äter fisk/skaldjur/kyckling är i strikt mening inte vegetarianer.
Xena: Igår fick en kompis resebesked (Längtanväntan)!! De får hem sin son i noveber
Indan: Tror du inte att det är ett resultat av att vi är X-generationen? Jag kan ofta läsa in ironi där det inte finns någon - samtidigt som jag själv är hjärtligt trött på att allting ofta är så tillskruvat. Så härligt att kunna sjunga om "hjärta och smärta" utan att tänka "grötrim" och att kunna lyssna på musik utan att analysera harmonierna, liksom.
Utan att kunna något vare sig om dansband eller Hip Hop - finns det en distans hos någon av grupperna till sig själva? Om vi nu tar Larz-Kristerz som ett exempel - har de lagt till det där "z"t som en medveten blinking åt sig själva och genren eller är allt på "dödligt allvar". Och tittar vi på hiphop-killarna, problematiserar de någonsin sin image?
Kan berätta att jag hade en helt sanslös uppelevlse när jag tittade på "folkdansfestival" på kinesisk statlig tv för några år sedan. Jag trodde på allvar att det var ett skämtprogram! Samtidigt var just stoltheten, allvaret och bristen på cynism och ironi det jag älskade mest med att bo i Kina. Det är faktiskt underbart att bo i ett land där de flesta tror på att godheten segrar till slut och att om man bara anstränger sig så kommer man att lyckas förr eller senare.
Hejsan Maskis! Jag skulle också vilja dansa. Gick på danskurs innan jag träffade C - men sedan dess har det inte blivit så mycket dansat.
Hoppas att ni tycker det är okay att jag hoppar in ibland. (En gång VIHPSare ALLTID VHIPSare liksom). Jag tjuvläser ju, men det är svårt att hålla sig från att kommentera när det pratas mat! (Ooh, nu blev jag huungrig).
Infan - det måste, måste vara din tur nu! Kan du inte boka tid och få alla mediciner som finns som på något sätt skulle kunna förhindra ett eventuellt MF? Proggisar? Blodförtunnande?
Glömde säga GRATTIS Infan. Tro mig när jag säger att jag är väldigt glad för din skull. Samtidigt förstår jag din oro. Hoppas att du får all hjälp och stöd du kan få från sjukhuset.
Lilja! (Det blev lite roligt med en kombination av kommentarer om fixning av underliv och musanvändande - men det är jag för blyg att påpeka ) Skämt å sido, jag har samma problem med axel som du och dessutom ont i en handled. Jag har fått en "mouse trap" som är ett slags tangentbord med inbygd mus, som fungerar bra. Kan tipsa om det ifall du inte prövat.
Lilja! Tack, tack!
Fast jag vet inte om jag någonsin lämnat VIHPS. Känner mig fortfarande väldigt mycket ofrivilligt barnlös på många sätt. Har svårt att låta bli att berätta hur oerhört stolt och tacksam jag är - men det känns som att många tycker att man ska hålla tyst med att man haft svårigheter och fått hjälp. Samtidigt är jag ju inte så dum att jag inte förstår att man inte på något sätt kan jämföra våra situationer - jag funderar på ett syskon vilket är ren lyx i sammanhanget. Själv hoppas jag förstås att vi snart kan avskaffa VIHSP helt. Det känns som att vi är på god väg nu när det händer så mycket bra saker på tråden!
Infan vi längtar efter dig "på andra sidan". Med tanke på att Caribe ska göra IVF, Zynk och jag ska sätta igång med FET och att Pess och Joyce är relativt nygravida så finns det nog ganska många som du kan diskutera gravidsymptom med när det beger sig. Sedan hoppas jag ju förstås att Lilja snart ska komma över också (och ni andra med förstås). Helst skulle vi bli synkisar nu äntligen!
Jag tror att Minna har rätt i princip. Fast just när det gäller Infan tror jag på speciella regler. Vi är alla oroliga för och med henne, så vi behöver också lugnas ner. Inte sant? Sedan är vi så oerhört lyckliga också, så jag tror att tjejerna som frågade ville suga lite på karamellen.
Hejsan!
Caribe, när ska ni sätta igång er IVF? Vi ska ju påbörja FET nästa månad, så kanske vi blir synkisar. Hur går ÄD IVF till? Kommer du att göra den i stimulerad eller ostimulerad cykel? Jag tycker det är jättespännande och ser fram emot ett nytt pluss på VIHPS snart!
Caribe, spännande med läkarbesök. Hoppas att ni får köra igång direkt i januari - i vilket fall så tror jag att 2009 kommer att bli ett fantastiskt år för er!
Vad gäller FET försöker jag tänka som du säger. Jag hoppas också att syskonet kommer att bli likt Casimir, om vi nu har turen att lyckas. Samtidigt vet jag att frysstatistiken är sämre än för vanlig ET .
Hej tjejer!
Hoppas allt är väl med er. Undrar också hur Infan mår! Själv ska jag skicka ett (eller rättare sagt "ytterligare ett") nytt manus av min avhandling till mina handledare idag. Usch, usch, usch! Är så stressad att jag nästan är illamående (tänk om man ändå hade haft ett roligt skäl till att vara illamående istället). Kram, kram