• tickan

VIHPS VIII

Jag kan bara instämma i hur underbart det är att ha en vän som vet EXAKT vad man går igenom. Jag har också träffat en IVF-vän på nätet som har kämpat på lika länge och med lika många behandlingar som jag själv. Vi mejlar flera gånger per dag, pratar i telefon och har till och med hälsat på varandra trots att vi har 60 mil mellan oss. Med varandra kan vi till och med skämta och vara ironiska om barnlösheten och misslyckandena.

Nu till min mörka sida som jag knappt vågar prata om. Jag önskar ju av hela mitt hjärta att min vän ska få bli mamma. Precis som jag mest av allt önskar det för min egen del. Det är dock betydligt troligare att det blir hon som lyckas och inte jag - hon har en mycket bättre prognos.

Ibland är jag bara så rädd för hur jag ska känna om hon lyckas. Jag är så rädd att jag ska känna mig övergiven, lämnad, ensam. Jag vill inte det! Jag vill inte känna mig övergiven av den som förstår mig bäst av alla! Tänk om jag blir missunnsam Jag vill inte det heller! Jag har otroligt dåligt samvete över de här tankarna.

• tickan

Tack för att jag fick bejaka min mörka sida hos er! Tack för att ni känner igen mina fula tankar. Ja, det är precis som du skriver Ma Lu, det 'r nästan värre när nån i barnlöshetenssvängen som lyckas, just därför att det gör ens situation ännu ensammare. Samtidigt finns det ju inga som man så väl unnar... För övrigt tror jag att du är en utomordentlig mamma!

• tickan

Caribe: Du vet att jag också håller mina tummisar för dig! Läskig dröm! Tur att drömmar inte alltid kan och ska tolkas bokstavligt!

• tickan

Caribe: Varm kram till dig! Håll oss underrättade... Usch, så livet är tufft...

• tickan

Caribe: Jätteskönt med jobbet! Kom ihåg - en lycka kommer sällan ensam!!

• tickan

caribe: jag har också fått höra, och känner själv, att jag har väldigt dålig cirkulation. Har bl a extremt lätt för att få vita fingrar och tår. Gissa vad jag har gjort - SKRATTA INTE NU!! - jag har beställt en spikmatta! Nu jäklar ska jag har fart på blodflödet!

• tickan

Tjena tjejer! Ligger här på spikmattan och väntar på kvällens spruta...

• tickan

Spikmattan heter spikmatta men har inte riktiga spikar, däremot många vassa piggar. Gör ont just då man lagt sig, men går över efter ett tag, piggarna sitter ju så tätt. Då blir man skönt varm i stället.

• tickan

Caribe: Var snäll och använd din mediala förmåga och tala om ifall det är dags för mig att ge upp nu. Har sprutat i en vecka med 450 ie - hade inte en enda mätbar äggblåsa i morse. Fattar ni hur jävla illa det är! Fattar inte hur läkaren kunde ordinera mig som är så djävulskt svårstimulerad att spraya i tre månader!!!

• tickan

Maskros: Shit, så tråkigt att höra! Jag förstår att det gör jätteont! Skönt att trots allt höra att han behandlar dig schysst och inte bara dumpar dig (som min ex make gjorde när han plötsligt bara drog kvällen före julafton). Men grymt är det i alla fall. Gråt du!

Jag känner dig ju inte så väl, men jag hoppas du har ett bra nätverk med vänner runt omkring som kan finnas för dig nu.

Jag har redan provat korta metoden. Funkade inget bra för mig (heller). Inget funkar för mig när det gäller IVF

• tickan

Caribe: Jo, min långa nerreglering var ett försök att behandla eventuell (på VUL syns bara en cysta) endometrios. Och visst, det vore väl bra om den försvann, den hade halverats i storlek under sommaren, men jag tycker ändå att läkaren tog en alldeles för hög risk eftersom jag är så svårstimulerad.

Jag har tagit åtta sprutor nu. Jag vet inte hur länge man kan hålla på och spruta, ska ju tillbaka på VUL på fredag och har inget hänt då så är det ju bara att avbryta. Grät hela kvällen i går... knappt sovit i natt, orkar inte ens kliva upp ur sängen i dag. Jag tror att jag är på väg att braka ihop på riktigt...

• tickan

Jag tycker definitivt att hårfärgsproblem överstiger allt annat och att vi gott kan fokusera på det ett tag

Extra stor kram till Maskros ikväll.

Och Caribe - jag är glad att just du finns

• tickan

Har i dag avbrutit mitt 5e IVF. Efter två veckors sprutor med högsta dosen fanns där bara en, med tvekan två, äggblåsor. Orkar inte skriva mer just nu...

• tickan

Har alltid haft få ägg, men alltid tagit mig i mål och fått 1-2 embryon tillbaka. Anser med felbehandlad. Hur kan man ordinera en så svårstimulerad kvinna som mig tre månaders sprayning???

• tickan

Caribe: Stort grattis till ditt beslut!! Jag tror att det är en klok väg att välja. Jag blir riktigt avis på dig. Ja inte för att du ska göra ÄD, det kan ju jag också välja om jag vill, men för att du har klarat av att ta beslutet. Jag önskar att jag kunde klara det också... Jättekram till dig!

• tickan

Infinitive: Jag bjöd på fjällöring och trattkantareller i lördags! Underbart gott. Din meny låter super!

• tickan

Typiskt. Ni har använt upp hela dagens tilldelning av frågetecken innan jag hann komma hem från jobbet och logga in. Vad ska jag nu göra. Jag sitter ju också och tjuter över bilden av Infan då hon möter sin man i farstun. Äsch. Jag skiter i om det blir inflation.

!!!!!!!!!!! GRATTIS !!!!!!!!!!!!!!!!!! FAN VAD KUL!!!!!!!!!!!!!!!! DU ÄR DAGENS LYCKOPILLER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden VIHPS VIII