VIHPS VIII
Tittar in för att krama om alla och särskilt Caribe som har en jobbig väntan framför sig och Lilja som har namnsdag idag enl FL.
Tittar in för att krama om alla och särskilt Caribe som har en jobbig väntan framför sig och Lilja som har namnsdag idag enl FL.
Hej tjejer.
Väntar så på rapport från Caribe! Inga nyheter är bra nyheter än så länge va?
Åh vad härligt Caribe! Precis vad jag längtat efter att få höra!!! Det lönar sig att byta vårdgivare minsann. Jippie! Och testdag "redan" 12 sept. Skönt! gumman!
Största varmaste kramen till Caribe!
Och infan: bra taktik att sätta allt på pränt och försöka tydliggöra resan hittills. Och det låter som om de kommer lyssna på era erfarenheter och låta er vara med i beslut om processen. Väldigt bra! Konstigt om äd-remissen kommit bort men det kan de nog rätta till i så fall, remitterande läkare kan säkert bekräfta när remissen skickats. Håller tummarna vet du! Kram kram.
Maskros, ett för mig alltid fungerande knep att få mens är ju att testa... ?
Kul Caribe!!! Håller med jam, konstigt vore det om de inte tog tillvara på dig.
Caribe: är det möjligen en kinesisk läkare/akupunktör? För jag funderar på att gå till en sån.
Caribe: Ligger det på Ringvägen möjligen? Jag var där inne och konsulterade dem för ett tag sen efter att jag träffat Joyce, jam och Malu. Det var bara det att de ville köra akupunktur 3 ggr/vecka och det är lite väl långt för mig att åka och så måste jag ju ha nån som tar hand om V under tiden. Men jag tror starkt på idén och vill gärna prova. Det finns nån motsvarighet på Torsgatan som geografiskt skulle passa mig bättre. Får se framåt hösten. Men jag vill jättegärna höra vad du tycker imorgon.
Caribe: det låter jättespännande! Jag vill verkligen gå på sånt jag med. Om inte annat så för att bli av med mensvärk, det vore guld värt. Hoppas teet smakar ok.
Tänkte bara skjuta in lite egna erfarenheter av flera års tempning. Tempen stiger efter äl, därför är det för sent att försöka pricka älen med hjälp av konstaterad temphöjning. Ingen bra metod, däremot kan det ju vara skönt att konstatera att man faktiskt haft äl. Då vet man också på ett ungefär när man ska få mens och får hyfsad koll på sin lutealfas. Och för min del är tempen hög ett par dagar in i mensen, därefter sjunker den. Rekommenderar precis som Malu Fertility Friend. Dessutom tycker jag att billiga stickor funkar lika bra som Clearblues.
Tickan: Spikmatta, hu! Gör det ont?