• skugga1

ÄD i sverige

Tänkte att det var dax för en ny tråd

Lycka är att inte känna saknad
  • Svar på tråden ÄD i sverige
  • skugga1

Hejsan alla Hur har er sommar varit? Min var extremt låååååång.
    Idag har jag äntligen fått tag på uppsala och fått klartecken för start. Jag börjar med provera på fredag.
    Hoppas det här blir en riktig +höst.
    KRAM

• Emmylou

Hej Skugga!
    Jag hänger gärna med här!
    Vi ska göra vår första ÄD på KS Huddinge till hösten/ vintern. Ska göra testcykel snart, börjar med Progynon om sisådär 1 vecka. Efter det får vi närmare besked om när beh. kan bli aktuell. +höst låter bra! Må så gott.
    E

• Ammi1970

Emmylou, vilken sköterska pratar du med och vilken läkare har du...

Jag har gjort 4 försök i Huddinge tyvärr med minustecken, ska göra ett femte till våren...

Saknar dom i Huddinge dom e så underbara. (Brukar ringa på tlfsvararen ibland då d e min sköterska som pratar där, bara för att höra den lugna underbara rösten)

Lycka till ALLA

• Emmylou

Hej Ammi1970!

Den sköterska vi haft kontakt med är Kristina. Verkar jättetrevlig! Läkaren vi träffade på nybesöket hette Camilla.S.

Härligt att läsa att dom är underbara, då stämmer mitt första intryck Vi har gjort IVF där för ca 2 år sedan och då fick vi inte samma positiva intryck. Sedan verkar det så positivt, alla där som jobbar med ÄD verkar ha inställningen att alla får barn i slutänden. Även om det inte är så, så går man in i det med hopp- vilket är skönt att ha efter år i IVF- cirkus som gick åt skogen (förmodligen pga skruttig äggreserv).

Jag önskar dig massor av Lycka Till med 5:e försöket. Håller tummarna! Har ni haft egen donator? Vi har inte det så vi har harvat i kön ett par år. Ha det gott!

Kram- Emmylou

• Ammi1970

Hej igen

Nej ingen egen donator så d har varit lång väntan här med.Ja tack man önskar inget annat än att det fungerar denna sista gång.

Lycka till alla

• skugga1

Då var det dax för mig att börja knapra progynon inför mitt första FET.
    Hur går det för er andra ? börjar det närma sig för er oxå?
    många kramar

• miss maple

Ja personalen där är helt underbara. Dom var ett otroligt stöd under våra behandlingar, när det inte gick bra.

Skugga: Spännande. När blir det FET?

Kramar till er andra

• skugga1

Jag vet inte riktigt men jag ska på vul den4/9 och sen bestämmer de nog datum.
    Går det att styra lite själv vilken dag det blir FET? det skulle underlätta mycket.Skrattande
    kram

• Emmylou

Hej på Er!

Skugga- Åh, va spännande med FET. Håller alla tummar och tår!!!!
    Miss Maple- Hoppas allt är bra!
    Jag gör testcykel just nu. Mådde ganska blä första dagarna av Progynon. Biverkningar har en tendens att lockas till mig, lättmanipulerad av substanser som jag är... Huvudvärk hade jag mest jämt. Men nu känns det bra, ingen huvudvärk på hela dagen!

Kram till Er. Lycka Till Skugga!! E

• skugga1

hejsan!
    Har en fundering på hur länge man får vänta på fet efter man har gjort VUL?,Om allt är bra vill säga.
    Tänkte förvarna jobbet litegrann om när jag vill ha mina lediga dar.
    Lycka till allihopa
    kram

Svar på tråden ÄD i sverige